loading...
دانلود آهنگ و فیلم
آخرین ارسال های انجمن
مجتبی بازدید : 681 سه شنبه 04 اسفند 1394 نظرات (0)

کشور ترکمنستان، در شمال شرقی ایران قرار دارد و دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، دینی و زبانی با مردم ایران، خصوصا ساکنین قبایل ترکمن ایران در منطقه شمال شرقی کشور است.

نیاکان ترکمن عید نوروز را به عنوان سنبل و نماد زندگی دوباره، برکت، مکنت، سعادت و رفاه تلقی کرده اند. در ترکمنستان یکم و دوم فروردین مطابق با ۲۱ و ۲۲ ماه مارس هر سال به مناسبت عید نوروز تعطیل رسمی بوده و جشن‌های مختلف مردمی در سراسر این کشور برپا می شود.

 

آیین‌های نوروزی, تحویل سال

جشن نوروز در ترکمنستان با افروختن آتش نوروز آغاز می‌شود

 

ترکمنستان در نوروز
این جشن در زمان حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی سابق در این کشور ممنوع تلقی می‌شد، اما خوشبختانه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آیین نوروز در این کشور زنده شده است و مردم به گرمی از آن استقبال می کنند.
آیین‌های شاد جشن نوروز در ترکمنستان با افروختن آتش نوروز در منطقه خوش آب و هوای " آنو" در 20 کیلومتری عشق آباد آغاز می‌شود.

 

برپایی آلاچیق های ترکمنی، نمایشگاه صنایع دستی و مردم شناسی، مسابقه کشتی، سوارکاری، پذیرایی با انواع غذاهای ترکمنی، بازی های بومی، رقص، آواز و ... بخشی از مراسم امسال نوروز در ترکمنستان است.

 

نصب تاب‌های بسیار بزرگ نیز در این دشت شرایط مناسبی برای گردش مردم و آشنایی دختران و پسران جوان ترکمن فراهم آورده است. بر اساس یک سنت نوروزی دیرپا در ترکمنستان، پس از برپا کردن تاب‌های بزرگ، دختران و پسران جوان ترکمن که لباس‌های نو بر تن دارند، به هنگام استفاده از این تاب‌ها در روز اول بهار، با یکدیگر آشنا می‌شوند.

 

ترکمنستان در نوروز جشن های نوروز در تمامی شهرها و شهرستان‌های ترکمنستان با شور و شوق فراوان جشن گرفته می‌شود. در ترکمنستان به مناسبت نوروز سه روز تعطیل اعلام شده است.
زنان ترکمن به پخت غذاهای خاصی برای نوروز می پردازند که از آن جمله می توان به نوروزکجه، نوروز بامه و سمنی (سمنو) اشاره کرد.

 

آیین‌های نوروزی, تحویل سال

نیاکان ترکمن عید نوروز را به عنوان نماد زندگی دوباره تلقی کرده اند

 

همچنین بازی های محلی نیز در این میان از رونق بسیاری در بین جوانان ترکمن برخوردار است.
بازی‌هایی نظیر اسب دوانی، پرش برای گرفتن دستمال و کشتی از جمله مسابقاتی است که در بین مردم ترکمنستان ، خصوصا در ایام نوروز عمومیت دارد.

 

عید نوروز جشن‌ کشاورزانی‌ که‌ آذوقه‌ مردم‌ را تأمین‌ می‌کنند، محسوب‌می‌شود؛ به‌ همین‌ دلیل‌ کشاورزان‌ دامنه‌های‌ کوه‌ "کوپت‌ داغ‌" و همچنین‌ کناره‌های‌ آمودریا، آن‌ را با عظمت‌ خاصی‌ جشن‌ می‌گرفته‌اند، البته‌ این‌ تأثیر به‌ مناطق‌ دامداری‌ نیز رسیده‌است‌.

 

سبک‌ و شیوه‌ شاعرانه‌ و فلکلوریک‌ رایج‌ در بین‌ ترکمنها به‌ نام‌ (مونجوق‌ آتدی‌) نیز اساساً در ارتباط با نوروز می‌باشد، به‌ این‌ ترتیب‌ که‌ دخترهای‌ جوان‌ (معمولا شبانگاهان‌) جمع‌ می‌‌شوند و در یک‌ کاسه‌ یا ظرفی‌ منجق‌های‌ خود را یک‌ به‌ یک‌ می‌اندازند.

 

دختری‌ که‌ ظرف‌ حاوی‌ منجق‌ را نگهداشته‌، ظرف‌ را بالای‌ سر دخترها برده‌ و منجق‌ها را با هم‌مخلوط می‌کند و یک‌ بند شعر می‌خواند، آنگاه‌ یکی‌ از منجق‌ها را از ظرف‌ بیرون‌ می‌آورد.
منجق‌ متعلق‌ به‌ هر دختری‌ باشد، معنی‌ آن‌ بند شعر گفته‌ شده‌ را در ارتباط با او قلمداد می‌کنند.
یعنی‌ بند شعر سروده‌ شده‌ در واقع‌ ندای‌ آن‌ دختر محسوب‌ می‌شود، گویا اینکه‌آرزوها و آمال‌ آن‌ دختر با شعر سروده‌ شده‌ مطابقت‌ دارد.

 

آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز - همشهری آنلاین

www.hamshahrionline.ir/details/205979
Mar 22, 2013 - همشهری آنلاین: کشور ترکمنستان، در شمال شرقی ایران قرار دارد و دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، دینی و زبانی با مردم ایران، خصوصا ساکنین قبایل ...

آداب عید نوروز - بیتوته

www.beytoote.com/art/city.../norouz2-customs.html
آداب عید نوروز نوروز در ایران آداب و رسوم عید عیدی دادن نوروز در افغانستان نوروز در پاکستان خانه تکانی نوروز در ... آشنایی با آداب و رسوم مردم استان قم در ایام نوروز .... در کشور ترکمنستان، طبق رسم قدیم و جدید، دوبار در سال جشن سال نو گرفته می‌شود.

عکسهایی زیبا از جشن عروسی ترکمن - بیتوته

www.beytoote.com/.../beautiful-wedding2-turkmenist...
آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز ... آداب و رسوم, جشن عروسی ترکمن, لباس محلی مردم ترکمن ... شاید زن‌ها و مردهایشان را با لباس محلی به یاد بیاورید.

آداب و رسوم مردم آذربايجان شرقى - بیتوته

www.beytoote.com/art/.../manners-east-azerbaijan.htm...
فرهنگ و هنرفرهنگ زندگیآداب و رسوم مردم آذربايجان شرقى ... آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز ... آشنایی با ماسلنیتسا، جشن نوروز در سرزمین اسلاوها.

آداب و رسوم مردم کردستان - بیتوته

www.beytoote.com/.../customs-people2-kurdistan.htm...
آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز ... آشنایی با ماسلنیتسا، جشن نوروز در سرزمین اسلاوها · جشن های ... آداب و رسوم مردم کردستان, آئین ها و جشن های کردستان.

آشنایی با آداب و رسوم مردم استان مرکزی در ایام نوروز

www.yjc.ir/.../آشنایی-با-آداب-و-رسوم-مردم-استان-مرکز...
به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران، مردم استان مرکزی با رسوم و آیین‌های متنوعی به استقبال نوروز و آغاز بهار می‌روند. مراسم عید نوروز در استان مرکزی نیز مانند ...

آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز / روزنامه همشهری

khabarfarsi.com/ext/4823061 - Translate this page
Mar 22, 2013 - نیاکان ترکمن عید نوروز را به عنوان سنبل و نماد زندگی دوباره، برکت، مکنت، سعادت و رفاه تلقی کرده اند. در ترکمنستان یکم و دوم فروردین مطابق با ...
عید نوروز در ترکمنستان آداب و ،مراسم ازدواج در بین دایره المعارف ترکمن gt آداب و رسوم gt عید نوروز در ترکمنستان . عید نوروز در ترکمنستان،آشنایی با آداب و رسوم مردم ...

خبر: آشنایی با آداب و رسوم مردم چین در نوروز – parsilog

www.parsilog.com/.../خبر-آشنایی-با-آداب-و-رسوم-مردم...
فرهنگ و تاریخ > مطالعات فرهنگی- همشهری آنلاین: مردم چین با داشتن فرهنگی غنی، مراسم ملی و سنتی فراوانی دارند. معروفترین آن، عید بهار یا نوروز است که از هشت روز ...

آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز | کشور ...

www.ghatreh.com/.../آشنایی-آداب-رسوم-مردم-ترکمنس... - Translate this page
Mar 22, 2013 - کشور ترکمنستان، در شمال شرقی ایران قرار دارد و دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، دینی و زبانی با مردم ایران، خصوصØ.

آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز - kodoom.com ...

kodoom.com/xlxunu8 - Translate this page
Oct 1, 2015 - کشور ترکمنستان، در شمال شرقی ایران قرار دارد و دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، دینی و زبانی با مردم ایران، خصوصا ساکنین قبایل ترکمن ایران در ...
Apr 14, 2013 - در ترکمنستان یکم و دوم فروردین مطابق با ۲۱ و ۲۲ ماه مارس هر سال به مناسبت عید نوروز تعطیل ... آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز ... نیز در این دشت شرایط مناسبی برای گردش مردم و آشنایی دختران و پسران جوان ترکمن فراهم آورده است.
آشنایی با ترکمن; شهرستان آق قلا; اخبار; دانلود; چند رسانه ای; سرگرمی; پیوندها · درباره ما ... نوروز، رسم و آئینی کهن و از دوران پیش از تاریخ در میان مردم ایران منجمله ترکمن‌ها نیز ... نوروز با طلوع خورشید در نخستین روز بهاری آغاز و به عنوان"تأزه ییل" جشن ...

آداب و رسوم مذهبی ترکمن ها

hablolmatin.dmsonnat.ir/?_action=articleInfo...
by گوگلان - ‎2014
برنامه‌های خاصی را با آداب و رسوم مخصوص به خود برگزار می‌کنند، که بسیار معنوی و جذاب است. ... در عین حال باورها و اعتقادات مردم یک منبع با ارزش برای شناخت زندگی اجتماعی و فرهنگی است. ... این رسم، به مانند عید نوروز باستانی ایرانیان است. ... قدیم که دل سیاهی نبود باهم تاب می‌خوردند و این روز، روز آشنایی جوانان با یکدیگر بود (همان).
Mar 17, 2015 - نوروز در ترکمنستان آداب و رسوم خاصی دارد بگونه‌ای که برپایی جشن‌، ... در دشت‌ها شرایط مناسبی برای گردش مردم و آشنایی با یکدیگر فراهم آورده است.

مراسم نوروز ترکمنستان

brandsara.site/+مراسم+نوروز+ترکمنستان/
به همراه پاره‌ای از اشعار و تصاویری از نوروز ترکمنستان آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز خبرگزاری فارس - نگاهی به مراسم عید نوروز در ترکمنستان ...

آشنایی با آداب، رسوم و سنن مردم آشتیان : مجله بی قرار

turbo.biqarar.com/.../آشنایی-با-آداب،-رسوم-و-سنن-مرد...
Oct 22, 2015 - آیین پرخوانی(خراسان شمالی); آداب ورسوم مردم ارمنستان; آداب و رسوم مردم همدان ... آشنایی با آداب و رسوم مردم دلیجان در ایام نوروز – آکا – روزنامه ،سلامت …
Dec 13, 2015 - در اینجا شما را با اداب و رسومات مردم شهرستان سلماس آشنا خواهیم نمود. ..... قربان در خراسان شمالی علی الخصوص در بین اقوام ترکمن این استان با آداب و رسوم خاصی. ... آداب و رسوم مردم قزوین در عید نوروز – دانلود آهنگ جدید فیلم و سریال عکس.

مراسم نوروز ترکمنستان

avayemelal.ir/+مراسم+نوروز+ترکمنستان
و رسوم > عید نوروز در ترکمنستان. ... خبرگزاری فارس: مراسم گرامیداشت نوروز در ترکمنستان که از دیر باز مرسوم ... آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز

آشنایی با آداب و رسوم مردم شیراز جالب

i2i.rozblog.com/.../آشنایی-با-آداب-و-رسوم-مردم-شیراز-...
Jun 18, 2015 - اردبیلی‌ها با. ... نگاهی به آداب و رسوم مردم ترکمنستان در ماه مبارک رمضان - فارس ... آداب و رسوم مردم قزوین در عید نوروز - عید نوروز 94 - دانلود آهنگ .

آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز - انجمن علمی ، هنری و آموزشی ...

forum.topersian.ir/showthread.php?tid=18643
Mar 20, 2015 - کلمات کلیدی: آداب, رسوم, مردم, ترکمنستان, آداب و رسوم مردم ترکمنستان در ... به هنگام استفاده از این تاب‌ها در روز اول بهار، با یکدیگر آشنا می‌شوند.

آداب و رسوم مردم ایران در ایام نوروز - free download app

appdl.hostik.ir/آداب-و-رسوم-مردم-ایران-در-ایام-نوروز.html
آداب و رسوم مردم ایران در ایام نوروز,آداب عید نوروز نوروز در ایران آداب و ... آداب و رسوم عید نوروز در ... در ایام نوروز مردم ... ... آشنایی با آداب و رسوم مردم کرمانشاه در ایام نوروز. فرهنگ و تاریخ . ... نگاهی به آداب و رسوم مردم ترکمنستان در ایام ... در ایران، در ... آداب و ...
در استان زنجان آداب نوروز به شیوه ی دیگر استان ها با مراسم های چهارشنبه سوری، خانه ... قزوین. آداب و رسوم نوروزی. نوروز. مردم استان قزوين مانند مردم ديگر مناطق ايران، از اوايل ..... ضمن آن كه ديد و بازديد در ايام نوروز در ميان مردم تركمن از جايگاه و منزلت خاصي برخورداراست. ..... قلمزنی زيبا ، ظروف مسی جالب آشنا و به عنوان سوغات خريداری نمايند.

آشنایی با آداب و سنن مردم روستای بالاجاده کردکوی در ایام عید ...

golestanema.com/.../اخبار/اخبار.../15878-آشنایی-با-آدا...
سرویس اجتماعی ؛ آداب و رسوم استقبال از نوروز در بالاجاده نیز وجود داشته است، این رسوم اغلب در همه جای ایران مرسوم بوده اما آدابی هم وجود دارند که تنها خاص منطقه طبرستان ...
Mar 17, 2014 - مردم ترکمنستان در این ایام با پختن غذاهای معروف نوروزی مانند نوروز کجه، سمنو و اجرای بازی‌های مختلف جوانان ترکمن، حال و هوای دیگری به این جشن و ...
Oct 25, 2010 - استان گلستان با دریای خزر ساحل دارد و از مواهب طبیعی چون سواحل دریا، جنگل ... جاذبه های متعدد اجتماعی چون جلوه های عشایر کوچ رو و آداب و رسوم حاکم بر آن ها، ... حاکمیت رسیده بودند، با دست آویز قرار دادن شکایت مردم، بر ترکمن های یک .... این رسم ، به مانند عید نوروز باستانی ایرانیان است . .... اشنایی با استان گلستان

[PDF]فصل سوم

chap.sch.ir/system/files.../075-087-C237-18.pdf?...1
مردم استان از اقوام تات، ترک، ترکمن، کرد )کرمانج( و ... مردم شناسی و آشنایی با آداب و رسوم مردم استان ... عید نوروز که یکی از بزرگترین و کهن ترینعید نوروز.

آداب عید نوروز - انجمن تفریحی و سرگرمی پت و مت

www.pat-o-mat.com › ... › نوروز 95آداب و سنن نوروز
Feb 13, 2016 - آداب عید نوروز آداب عید نوروز-عید نوروز چون اعیاد اسلامی، از آداب و رسومی خاص ... مردم ترکمنستان در این ایام با پختن غذاهای معروف نوروزی مانند نوروز ...
Sep 27, 2015 - عید قربان بزرگترین و شادترین عید مردم ترکمن در استان گلستان است که در این ... هستند و اهمیت این عید برای ترکمنها به اندازه نوروز بین دیگر اقوام ایران زمین است. آئین عید قربان در ترکمن صحرا همراه با سنتها و رسومی است که پس از ... زبانها را آشنا می نامند و در روز عید قربان بهترین پذیرایی را از آنها صورت می دهند.

اندیشه جدید - مراسم عید نو روز در کشورهای مختلف

andishajadid.blogfa.com/.../مراسم-عید-نو-روز-در-کشو...
مجع عمومی سازمان ملل متحدبا تصویب قطعنامه ای نوروز را با عنوان « روز بین المللی نوروز ... برگزاري عيد نوروز به نشانه احياي دوباره آداب و رسوم ديرينه مردم تركمنستان .

آشنایی با آداب و رسوم مردم شیراز - jaleb | دیاکو وب

jaleb.diacoweb.ir/.../aHR0cDovL3d3dy5oYW1zaGFo...
... 205773 چاپ آشنایی با آداب و رسوم مردم شیراز در ایام نوروز فرهنگ > میراث و تمدن ... عید نوروز نیز نزد مردم استان فارس و بویژه شهرستان شیراز بسیار گرامی داشته .... و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز آشنایی با آداب و رسوم مردم آلبانی در نوروز آشنایی با ...

آداب رسوم کشور ایران به زبان انگلیسی - فایندر بلاگز

www.finderblogs.ir/.../آداب%20رسوم%20کشور%20ایر...
آداب عید نوروز- عید نوروز چون اعیاد اسلامی، از آداب و رسومی خاص اسلامی برخوردار است و ... و گوناگونی لهجه ها به حدی است که حتی آشنایی مختصر با آن در این شماره نمی گنجد. ..... عید نوروز به نشانه‌ی احیای دوباره‌ی آداب و رسوم دیرینه‌ی مردم ترکمنستان است.
گرگان سبز - فرهنگ بومی گرگان ( آداب و رسوم ، گویش ، بازی ها) - فرهنگ بومی ... اين آشنايي با گوش سپردن به نواي موسيقي دوتار در چادر تركمن يا اوي به عمق وجود ... مردم می رفتند و اشعاری را در وصف نوروز و طبیعت بهاری می خواندند و مردم نیز پول و بعض ...

آداب و سنت های رایج در ترکمنستان - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت

www.hawzah.net/.../آداب-و-سنت-های-رایج-در-ترکمنس...
هر جامعه ای با آداب و رسوم خاص خودش شناخته می شود. ... در این مقاله جهت آشنایی مبلغان محترم به بحث از برخی سنت های رایج در میان جامعه ترکمن ... یکی از آداب مردم ترکمنستان، احترام بسیار زیاد به قرآن و قاری قرآن است. ... 8 - برپایی مراسم جشن عید نوروز.

برگزاری جشنواره سنتی بومی محلی در بندرترکمن « پایگاه ...

erkinnews.ir/.../برگزاری-جشنواره-سنتی-بومی-محلی-...
Mar 28, 2015 - ... محلی بندرترکمن روز شنبه با هدف معرفی آداب و رسوم وسنت های قوم ترکمن در ... و آداب و رسوم ترکمن های گلستان و ترسیم ساده زیستی آنان و آشنایی هموطنان با ... تعطیلات نوروزی برپا خواهد بود، مسافران و گردشگران نوروزی و مردم استان ...
لباس محلی خراسان رسوم مردم ایران فرهنگ زندگی , زیور آلات تركمن ها , آداب و رسوم ماه ..... برای آشنایی با آداب و رسوم مردم کاشمر در ایام عید نوروز به سراغ یکی از ... این

ویژه نامه نوروز (2)

www.istta.ir/mainscroll.aspx?ID=60
معرفی آداب و رسوم نوروزی، صنایع دستی و سوغات استانهای زنجان، قزوین، تهران، سمنان، ..... حاجی آباد، قلعه نو و لپه زنگ (از توابع شهر ری) نیز با بافت جاجیم آشنایی دارند. .... ضمن آن كه ديد و بازديد در ايام نوروز در ميان مردم تركمن از جايگاه و منزلت خاصي ...
Jun 9, 2014 - لباس محلی خراسان رسوم مردم ایران فرهنگ زندگی , زیور آلات ترکمن ها , آداب و رسوم ماه محرم, مشهد ... آداب ورسوم مردم خراسان جنوبی قبل از نوروز .... آکاایران: آشنایی با آداب و رسوم مردم شیراز در شب یلدا آکایران :شب یلدا بلندترین شب سال ...

عید نوروز - فرهنگی اجتماعی مذهبی

ghaderiramazan.persianblog.ir/post/113/
آداب عید نوروز-عید نوروز چون اعیاد اسلامی، از آداب و رسومی خاص اسلامی برخوردار است و علاوه بر آن، .... مردم ترکمنستان در این ایام با پختن غذاهای معروف نوروزی مانند نوروز کجه، سمنو و اجرای بازی‌های .... آشنایی با مراسم عید نوروز در جنوب شرق استان تهران.
Mar 21, 2013 - آشنایی با آداب و رسوم مردم پاکستان در نوروز. فرهنگ > میراث و تمدن - همشهری آنلاین: کشور پاکستان، همسایه ما در شمال شرقی است و کشوری مسلمان به ...

آشنایی با آداب و رسوم کهن مردم گیلان در ایام نوروز - تی نیوز

tnews.ir/news/6C5413575594.html
Mar 22, 2013 - برخی از آداب و رسوم کهن مردم استان گیلان در ایام نوروز عبارتند از: نوروز خوانی: نوروز خوانی از مراسم آخر هر سال در گیلان است. نوروزخوانی که هم اکنون ...

ترکمنستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../ترکمنس...
Translate this page
Persian Wikipedia
۱ تاریخ; ۲ حکومت; ۳ جغرافیا; ۴ تقسیمات کشوری; ۵ اقتصاد; ۶ مردم; ۷ مذهب; ۸ جستارهای ... در دوران حکومت ترکان، فرهنگ اسلام که توسط اعراب به ترکمنستان آورده شده بود با آداب و رسوم محلی ایرانی ادغام گردید و بعدها این ... ترکمنستان در آذر ۱۳۷۰ (اکتبر ۱۹۹۱) با رأی مردم در همه پرسی استقلال، موجودیت خود را به ..... جغرافیای جشن نوروز.

نوروز دردیگر ممالک - روستای علینظر شهرستان پلدشت - بلاگفا

alinazar-khanlari.blogfa.com/.../نوروز-دردیگر-ممالک-
مردم جمهوری آذربایجان به واسطه اعتقادات شدید به آیین و مراسم نوروز برای با شکوه تر ... برگزاری عید نوروز به نشانه‌ی احیای دوبارۀ آداب و رسوم دیرینه مردم ترکمنستان است. ... به روستاوکشوررابه شما ارائه داده وآینده سازان رابامسائل اجتماع یشتر آشنا کند.

نوروز در فرهنگ کشورهای منطقه - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخستسیاسی
با افزایش محبوبیت عید نوروز در آسیای میانه و همچنین با اعلام رسمی شدن این مراسم در .... مردم ترکمنستان و ازبکستان نیز هر ساله عید نوروز را با آداب و رسوم خاص خود ...

آداب رسوم مردم شاهرود در ايام نوروز | جستجو در وبلاگها | وبلاگ 24

weblog24.com/.../آداب-و-رسوم-مردم-شاهرود-در-ايام-نورو...
مردم ترکمنستان در این ایام با پختن غذاهای معروف نوروزی مانند نوروز کجه، سمنو اجرای ... برای آشنایی بیشتر با برخی آداب رسوم خرافی ادیان الحادی در جهان با گزارش ویژه ...
شناخت ایران - آداب و رسوم , اعتقادات و فرهنگ ایرانیان - همه چیز درباره ایران. ... ها، بختياري ها، ترك هاي آذري، تالشی ها، تركمن ها، قشقايي ها و عرب ها را نام برد. ..... خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران نوروز را جشن می‌گیرند. .... ورود ایرانیان به ایران و آمیزش با مردم بومی آن و همچنین اشنایی با فرهنگ ایلامی و از ...

آداب ورسوم مردم خراسان جنوبی قبل از نوروز

nursing-ghaen.loxblog.com/.../آداب%20و%20رسوم%20...
Mar 8, 2014 - آداب ورسوم مردم خراسان جنوبی قبل از نوروز - پرستاری یک حرفه نیست بلکه یک هنر و ... آشنایی با استان ها ... نوروز باستانی نزد ایرانیان جلوه ویژه‌ای دارد ومردمان هر منطقه قرنهاست که با آداب و رسوم خاص خود آن را جشن می‌گیرند. ... ذكر خنجر، یك نوع نمایش هنرى رایج در بین تركمن هاست و مثل بسیارى از بازیهاى محلى و بومى، ...

آشنایی با آداب و رسوم مردم - میهن - جاسپت

mihan.justpet.ir/.../1436e1faf6cae8e8a82cbbe2438cd0...
آشنایی با آداب و رسوم مردم کرمانشاه در ایام نوروز Toggle navigation .... با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز آشنایی با آداب و رسوم مردم آلبانی در نوروز آشنایی با آداب و ...
یک ترکمن .فرزند صحرا - معرفی ترکمن ، فرهنگ آن (آداب و رسوم و شعر) - یادداشت ها. ... امیدوارم تمامی دوستان با این واقعیت آشنا بشن. ...... نوروز، رسم و آئینی كهن و از دوران پیش از تاریخ در میان مردم ایران منجمله تركمن‌ها نیز شناخته شده بود. نوروز با طلوع ...

آداب رسوم مردم آذربایجان در ایام عید نوروز | جستجو | بای دو

baido.ir/.../آداب+رسوم+مردم+آذربایجان+در+ایام+عید+نور... - Translate this page
هر قوم و قبیله ایرانی مطابق با فرهنگ و آداب و رسوم دیرینه ی خود آیین نوروزی را بر پا .... غرفه های موزه مردم شناسی و آشنایی با آداب و رسوم گذشته مردم شهرستان،از غرفه صنایع .... و دیگری عيد نوروز به نشانه احیای دوباره آداب و رسوم دیرینه مردم ترکمنستان.

VATAN DILI NEWS - آداب و رسوم مردم ترکیه در عید نوروز

www.guneyebakan.blogfa.com/.../آداب%20و%20رسوم...
مردم نمایش گروه مهتران را با شور و هیجان تماشا کردند. عاشیق ها با ساز و آوازشان در جشن ها شرکت کردند. آرزوی دانشجویانی که از کشورهای ترکمنستان، قرقیزستان، ...

آشنایی با جشن نوروز همشهری - شیک دانلود

shiq.ir/p/776710a0f19045d0f0f8cb43e040325207
آشنایی با جشن نوروز Toggle navigation HAMSHAHRIONLINE | درباره ما .... و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز آشنایی با آداب و رسوم مردم آلبانی در نوروز آشنایی با آداب و ...

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم ازدواج مردم هند (تصاویر) | نایس ...

nicestar.ir/.../آشنایی-با-فرهنگ-و-آداب-و-رسوم-ازدواج-مر...
Sep 28, 2015 - تشریفات ازدواج در هندعروسی هندوها مثل تمام آداب و رسوم دیگرشان با ... هند آشنایی با آداب و رسوم مردم چین در نوروز آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم ازدواج ..... سنت های جالب خواستگاری و عروسی در بین قوم ترکمن · آیین های ازدواج در قزوین.
اقوام مختلف با فرهنگ‌های مختلف در سراسر دنیا با رنگ‌ها، چهره‌ها، لباس‌ها و آین و ... آشنایی با آداب و رسوم مردم دلیجان در ایام نوروز ... آداب سوگواری و عزا در بين ترکمن‌ها.

رسم و رسومات نوروز در ترکمن صحرا

www.golestan24.com/.../5821-رسم-رسومات-نوروز-در-...
Mar 20, 2015 - پس از تمیز کردن خانه و تعویض فرش های کهنه با نو،نخ سفید و سیاه را با هم می بافندو در میانه آن اسپند،نظر چشم،منجوق،نمک و ... آداب و رسوم مردم رامیان در آستانه عید نوروز + تصاویر · آشنایی با سنت «شگون عید» در گرگان و استراباد.

قانیم ترکمن - فرهنگ ترکمن

khanbs.blogfa.com/category/15
مردم تركمن از دیر باز نمایشگر بسیاری از آداب و رسومی بوده كه در طول حیات این ... آداب و رسوم ما با نوع زندگی، تمایلات آرزوها و نوع نگرش آنها با اجتماع و جامعه آشنا می شویم. ... نوروز، رسم و آئینی کهن و از دوران پیش از تاریخ در میان مردم ایران منجمله ترکمن‌ها ...

اداب و رسوم

www.farhangejame.blogfa.com/
اگر نگاهی به آداب و رسوم اجتماعی دیگر کشورها بیندازیم و آنها را با آداب و رسوم حاکم ..... به این ترتیب که هم پسر و هم دختر باید یک گزارش کامل از نحوه آشنایی، میزان علاقه، ... عید نوروز به نشانه‌ی احیای دوباره‌ی آداب و رسوم دیرینه‌ی مردم ترکمنستان است.

آداب رسوم مردم شاهرود در ايام نوروز | جستجو | اسپیناد

espinad.com/.../آداب-و-رسوم-مردم-شاهرود-در-ايام-نوروز....
مردم ترکمنستان در این ایام با پختن غذاهای معروف نوروزی مانند نوروز کجه، سمنو و اجرای ... برای آشنایی بیشتر با برخی آداب و رسوم خرافی و ادیان الحادی در جهان با گزارش ...

آشنایی با آداب و رسوم مردم استان گیلان در شب یلدا

www.rcamp.ir/.../آشنایی-با-آداب-و-رسوم-مردم-استان-گ...
Dec 15, 2015 - تصاویر برای آشنايي با آداب و رسوم مردم استان گيلان در شب يلدا · نتیجه تصویری برای .... شیوۀ نوروز خوانی و نحوۀ برخوردِ مردم با نوروز خوانان در سرتاسرِ گیلان … ... آداب و رسوم جالب عروسی در ترکمن ها … آشنایی با آداب، رسوم و سنن ...
آشنایی با آداب و رسوم مردم شیراز در ایام نوروز Toggle navigation .... آشنایی با آداب و رسوم مردم ترکمنستان در نوروز آشنایی با آداب و رسوم مردم آلبانی در نوروز آشنایی با ...
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1047
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 79
  • آی پی امروز : 184
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 762
  • باردید دیروز : 509
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,271
  • بازدید ماه : 1,271
  • بازدید سال : 96,427
  • بازدید کلی : 774,220
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات