loading...
دانلود آهنگ و فیلم
آخرین ارسال های انجمن
مجتبی بازدید : 577 سه شنبه 04 اسفند 1394 نظرات (0)

هر کسى با ویروس‌ HIV‌ آلوده شد و تست HIV  مثبت پیدا کرد، مبتلا به ایدز محسوب نمى‌شود

 

مدت زنده ماندن ویروس ایدز چقدر است؟
گفته می‌شود که ویروس ایدز در خون خشک شده تا سه ساعت زنده است اما توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیشتر از تماس با هر نوع خونی که آلوده به ویروس ایدز است، پرهیز شود. اینکه ویروسHIV فقط چند ساعت خارج از بدن، زنده می‌ماند به این معنی نیست که اگر چند ساعت از تزریق یا استفاده از وسایل برنده گذشته باشد، می‌توانید از این وسایل استفاده کنید. حتما باید سرنگ، تیغ و دیگر وسایل را فقط یک‌بار آن‌هم به‌طور شخصی استفاده شود. علاوه بر ویروس ایدز، چندین ویروس خطرناک دیگر هم وجود دارد که تا مدت‌ها روی وسایل زنده می‌ماند و منتقل می‌شود که باید مراقب ابتلا بود.

 

حتی اگر آلوده به ویروس ایدز شده باشید، می‌توانید مبتلا نشوید
حتی اگر با سرنگ آلوده به خون بیمار ایدزی بدن‌تان زخمی شد هم می‌توانید در یک دوره‌ای تحت‌درمان قرار بگیرید تا به این ویروس مبتلا نشوید. خیلی از پزشکان هستند که از وحشت ابتلا به بیماری ایدز از معاینه بیمار مبتلا به ویروسHIV امتناع می‌کنند، این درحالی است که شمار مبتلایان به بیماری ایدز از این طریق‌ بسیار پایین است.

 

علائم ایدز را بشناسید
در‌ واقع ایدز نشانگانی شامل بیماری‌های مختلف از‌ جمله عفونت‌های فرصت‌طلب، سرطان‌های نادر و... است و علائمی که در مرحله انتهایی بیماری ایدز ایجاد می‌شود علائم این بیماری‌هاست؛ مثل تب، کاهش وزن، بزرگ شدن غدد لنفاوی و... این علائم غیر‌اختصاصی است و در بیماری‌های دیگر نیز دیده می‌شود. بیماری‌های عفونی نادر، اسهال‌های شدید و مزمن، تب طولانی، کاهش وزن، بیماری‌های پوستی، مغزی و شخصیتی از علائم ایجاد بیماری است. علائمی که شخص مبتلا به ایدز ممکن است نشان دهد عبارتند از: بزرگ شدن غدد لنفاوی گردن، سینه و پهلو، ابتلا به سل و لاغری شدید، عفونت قارچی دهان (برفک) و اسهال طولانی.

 

علائم بیماری ایدز چه زمانی ظاهر می شوند؟
از زمانی که یک فرد به ویروس ایدز مبتلا می‌شود تا زمانی که علائم آن را نشان دهد زمان متفاوتی طول می‌کشد. در بعضی افراد این مدت کوتاه‌تر است و علائم زودتر بروز می‌یابد، در بعضی دیگر از افراد حتی ممکن است تا 10سال هم به طول بینجامد. این موضوع به عوامل بسیار از‌ جمله وضعیت سلامت و رفتارهاى فرد بستگى دارد.

 

راه تشخیص بیماری ایدز چیست؟
تنها راه تعیین اینکه فردى به HIV  آلوده شده است، انجام آزمون تشخیص مخصوص آن است. بسیارى از افرادى که به HIV  آلوده مى‌شوند تا سال‌ها علامتى ندارند و از طرف دیگر بسیارى از علائمى که براى ایدز ذکر مى‌شود با بیمارى‌هاى دیگر مشترک است، بنابراین از روی علائم چندان نمی‌توان به وجود ایدز پی برد و باید حتما آزمایش داد.

 

راههای انتقال ویروس ایدز, بیماری ایدز, علائم بیماری ایدز

اولین راه انتقال ویروس ‌HIV از طریق تماس جنسی است

 

آیا مثبت بودن تست ایدز به معنای مرگ است؟
مثبت بودن تستHIV به این معناست که شما ویروس عامل ایدز را در بدن خود حمل مى‌کنید. مثبت بودن این تست به این معنا نیست که در حال حاضر ایدز دارید و نیز به معنای این نیست که شما دیگر نمی‌توانید به زندگی ادامه دهید. گرچه درمان قطعی براى ایدز وجود ندارد، بسیارى از عفونت‌هاى فرصت‌طلبى که در بیماران مبتلا به ایدز به‌وجود مى‌آید را مى‌توان کنترل یا برطرف یا از آنها پیشگیرى کرد. از طرفی درمان‌هاى موجود برای بیماری ایدز مى‌تواند تکثیر ویروس را مهار کند. در حال حاضر به طول عمر و کیفیت زندگى مبتلایان به ایدز به میزان قابل‌توجهى افزوده شده است.

 

بارداری در زنان مبتلا به ایدز
اگر اقدامات خاصی برای مراقبت و کنترل بیماری در مادران باردار انجام نشود 20 تا 30 درصد  نوزادانی که از مادران مبتلا به ایدز به‌دنیا می‌آیند، امکان ابتلا به بیماری ایدز را دارند. گاهی این رقم ممکن است بالاتر رفته و تا 40 یا 50درصد هم برسد. اما باید بدانید که اگر مادر تحت مراقبت‌های خاص قرار گیرد، دارو مصرف کند و بیماری او تحت کنترل قرار گیرد، امکان تولد نوزاد سالم از مادر مبتلا به ایدز هم وجود دارد.

یکی از مراقبت‌های بارداری برای مادران مبتلا به ایدز غیر از دارو هم برای مادر و هم برای نوزاد، در صورت لزوم توصیه به انجام عمل سزارین به جای زایمان طبیعی است. این مراقبت‌ها می‌تواند امکان ابتلا به  ویروس HIV را حتی تا 2 درصد کاهش دهد.

 

شیوع بیماری ایدز چقدر است؟
هر سال موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز گزارش می‌شود اما شیب افزایش این بیماری کند شده است. برخلاف آنچه برخی افراد می‌گویند؛ آمارهای رسمی و غیر‌رسمی درباره شیوع این بیماری با هم همخوانی دارد و گفته می‌شود حدود 80‌هزار نفر در ایران به ویروسHIV مبتلا هستند. حدود 20هزار نفر از مبتلایان شناسایی شده و بقیه در حال شناسایی هستند. حدود 6هزار نفر از مبتلایان به ایدز هم تحت‌درمان هستند.

 

درباره بیماری ایدز در ایران وضعیت کنترل و پیشگیری خوب است اما باید میزان شناسایی و درمان مبتلایان به ایدز را افزایش دهیم. در زمینه پیشگیری از طریق تزریق بسیار خوب عمل شده و اطلاع‌رسانی‌ها کافی است اما در زمینه پیشگیری از انتقال از طریق تماس جنسی هنوز جای کار وجود دارد.

 

آیا راهی برای درمان بیماری ایدز وجود دارد؟
ایدز برخلاف تصور عموم بیماری غیرقابل درمان نیست و در حال حاضر درمان‌های مفیدی برای بیماری ایدز شناخته شده که در ایران هم بیماران از این درمان‌ها استفاده می‌کنند. البته درمان‌ها به ریشه‌کنی کامل ویروس از بدن منجر نمی‌شود، اما باعث می‌شود ویروس در خون غیرقابل شناسایی شود. روش‌های درمان بیماری ایدز تا حد زیادی بیماری را کنترل کرده، باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و طول عمر را نسبت به کسانی که درمان انجام نداده‌اند، بیشتر می‌کند. به‌علاوه داروها جلوی تکثیر ویروس را گرفته و باعث می‌شود بیماری به دیگران هم منتقل نشود، یعنی ویروس ایدز در سلول‌های بدن وجود دارد اما تکثیر نمی‌شود. همین که ویروس‌ها تکثیر نمی‌شوند ایمنی بدن بالا می‌رود.

 

درمان بیماری ایدز را چه زمانی باید شروع کرد؟
خوشبختانه درمان ایدز در ایران رایگان است و وزارت بهداشت داروهای بیماران مبتلا به ایدز را تامین می‌کند. چندین مرکز در سطح کشور داروها را برای بیماران و تحت‌نظر پزشک ارائه می‌دهند. درمان‌ها هرچه زودتر و در مراحل اولیه بیماری شروع شوند به‌نفع بیمار است اما توصیه می‌کنیم حتی اگر زمان زیادی از بیماری گذشته است اما باز هم برای درمان اقدام شود. در گذشته گفته می‌شد بیماران صبر کنند تا بیماری کمی پیشرفت کند، اما الان گفته می‌شود احتمالا هرچه درمان بیماری ایدز سریع‌تر آغاز شود، بهتر است. 

 

مراقبت‌های داخل منزل برای مبتلایان به ایدز
توجه داشته باشید که هنگام تماس با خون یا دیگر مایعات بدن که ممکن است خون قابل مشاهده در آن دیده شود، مانند ادرار، مدفوع، استفراغ، ‌بریدگی‌ها، زخم‌ها یا ترک‌های پوستی مراقبت‌کننده و بیمار باید با پانسمان پوشش داده شود. دست‌ها و دیگر نقاط بدن باید پس از تماس با خون یا دیگر ترشحات بدن سریعا شسته شوند و سطوحی که روی آن را خون پوشانده باید به‌درستی ضد‌عفونی شوند.

 

برای پیشگیری از ابتلا به ایدز باید از کارهایی که احتمال تماس با خون در آن وجود دارد، مانند استفاده از تیغ صورت تراشی یا مسواک مشترک، دوری شود. از سوزن و دیگر اشیای برنده در صورت ضرورت پزشکی استفاده شود (غلاف سرسوزن را مجدد با دست روی آن قرار ندهید یا سر سوزن را از سرنگ جدا نکنید. سرسوزن را با استفاده از ظرف‌های مخصوص محافظ دور ریخته و دور از دسترس کودکان و مهمانان قرار دهید). به‌طور کلی رعایت احتیاط استاندارد انجام شود. به‌علاوه از تماس‌های جنسی مشکوک و پرخطر دوری کرده و حتما در روابط زناشویی از وسایل پوششی مثل کاندوم استفاده کنید.

 

درمان بیماری ایدز, بیماری ایدز, علائم بیماری ایدز

کسی که به بیماری ایدز مبتلاست برای ازدواج باید با پزشک مشورت کند

 

آیا مبتلایان به ایدز می‌توانند ازدواج کنند؟
ما کسی را که به بیماری ایدز مبتلاست، از ازدواج منع نمی‌کنیم اما برای این موضوع حتما باید با پزشک مشورت کند و موضوع با فرد مورد نظر در میان گذاشته شود و با اطلاع از این قضیه، ازدواج انجام شود. پزشک راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری را به فرد آموزش می‌دهد تا همسر هم به این بیماری مبتلا نشود. پایبندی به روابط جنسی شرعی و با یک شریک جنسی و کاندوم روش‌های خوبی برای جلوگیری از انتقال این بیماری از طریق ارتباط جنسی است.

 

اتوبوس ایدز و اطلاع رسانی درباره بیماری ایدز
اتوبوس‌هایی با عنوان «اتوبوس ایدز» در سطح شهرها  راه‌اندازی شده که اطلاع‌رسانی درباره بیماری ایدز را انجام می‌دهند. راه‌های انتقال، پیشگیری، درمان و... در آنها به مردم ارائه می‌شود. به‌علاوه افراد می‌توانند به‌صورت رایگان تست ایدز بدهند و در همان لحظه پاسخ دریافت کنند. به‌هرحال این اقدامات، اطلاع‌رسانی از کانال‌های مختلف است و می‌تواند آگاهی مردم را افزایش دهد. با چنین اقداماتی حداقل ترس مردم از بیماری ایدز کمتر شده و باعث می‌شود که اگر کسی لازم است حتما آزمایش این بیماری را بدهد. رسانه‌ها، تلویزیون، رادیو، روزنامه و... همگی می‌توانند در اطلاع‌رسانی نقش داشته باشند. طرح‌هایی مثل همین اتوبوس ایدز هم در کنار رسانه‌ها گام برمی‌دارد.

اطلاعاتی کامل درباره بیماری ایدز/ آیا افراد مبتلا به ایدز می ...

www.beytoote.com/.../information3-aids2-marry.html
علائم بیماری ایدز نشانه های بیماری ایدز علائم HIV مثبت,راههای انتقال ویروس ایدز ایدز ... اطلاعاتی کامل درباره بیماری ایدز/ آیا افراد مبتلا به ایدز می توانند ازدواج کنند؟
11 hours ago - اطلاعاتی کامل درباره بیماری ایدز/ آیا افراد مبتلا به ایدز می توانند ازدواج کنند؟ ... فرد در طول زندگی ممکن است این بیماری را کسب کند؛ یعنی این بیماری ارثی .... کسی که به بیماری ایدز مبتلاست برای ازدواج باید با پزشک مشورت کند.
اطلاعاتی کامل درباره بیماری ایدز/ آیا افراد مبتلا به ایدز می توانند ازدواج کنند؟ ... با ویروس‌ HIV‌ آلوده شد و تست HIV مثبت پیدا کرد، مبتلا به ایدز محسوب نمى‌شود.

اطلاع رساني اچ آي وي و ايدز - سوالات متداول

aids.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=328&pageid...
آیا شخص مبتلا به ایدز را می توان از ظاهر او یا به طریق دیگری شناسایی كرد ؟ ... كدام يك از مايعات و يا ترشحات بدن مي توانند اچ‌آي‌وي را منتقل كنند؟ ... آيا ابتلا به بيماري آميزشي مانند سوزاك و سيفليس آلودگي به ويروس ايدز را ... خدمات در اين مراكز رايگان بوده و افراد با رفتارهاي پرخطر مي توانند با مشاوره تلفني و يا حضوري اطلاعات لازم را ...

ایدز - پزشکی

pezeshki2.persianblog.ir/tag/ایدز
این داروها باعث مرگ این ویروس می شود، ولی متاسفانه قادر به پاکسازی کامل ویروس نیست. ... (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا "آیمود" داروی ایدز ایرانی سرانجام برای صادرات به کشورهای ... در این مطالعه 15 بیمار مبتلا به ایدز پس از درمان به شیوه «ضدبازگشت ویروسی» با ..... بیماران ایدزی می‌توانند ازدواج کنند و صاحب فرزند سالم شوند.

ایدز چیست ؟ - مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی ...

https://lahzehnama.ir/fa/mobile/22332 - Translate this page
Jan 10, 2016 - از آنجا که سیستم ایمنی فرد مبتلا به ایدز ضعیف می شود، بیمار ممکن است دچار ... عواملی که نمی توانند در افراد سالم بیماری ایجاد کنند) درفرد به وجود آمده باشد. .... البته درمان ها به ریشه کنی کامل ویروس از بدن منجر نمی شود، اما باعث می شود ویروس در خون غیرقابل شناسایی شود. ... آیا مبتلایان به ایدز می توانند ازدواج کنند؟

آزمایش ایدز چگونه است-مرجع کامل

www.tanzimekhanevadeh.com/.../2061-آزمایش-ایدز-چ...
بهترین و تنها راه اطلاع از آلوده بودن به ویروس ایدز فقط و فقط آزمایش HIV AB ... ایدز بیمار خود را انتخاب نمی کند ، بلکه شخص است که به دنبال بیماری می رود. ... سوال بسیاری از افراد بویژه جوانان شاید این باشد که از کجا بفهمند آیا به این بیماری مبتلا ... نیاز به اطلاعات بیشتر درباره ایدز می تواند به نزدیک ترین مرکز مشاوره بیماری های ...
Oct 15, 2008 - اطلاعات بیشتر : چگونه انسان به ویروس ایدز آلوده می شود؟ ... تنها نیمی از افراد آلوده به اچ آی وی ، درطی ۱۰ سال به مرحله ایدز مبتلا ... آزمایش منفی است، فرد آلوده می‌تواند ویروس را به سایرین منتقل کند. .... رابطه جنسی با یک کودک ایدز را درمان می‌کند. .... اما باید قبل از اقدام به ازدواج طرفین به طور کامل از واقعیت‌های بیماری ...

درد دیگری به درد بیماران ایدزی نیافزاییم - مرکز ملی ...

aids.ir/.../درد-دیگری-به-درد-بیماران-ایدزی-نیافزاییم
Dec 17, 2014 - اطلاعات مردم از بیماری ایدز تا آن اندازه نادرست است که برخی افراد فکر می ... وی» یا تزریق خون آلوده در بیمارستان، می تواند موجب ابتلا به ایدز شود. ... وی خاطرنشان می کند: هر سال در رسانه ها درباره مبتلایان به ایدز مطلب می .... وی می گوید: قبل از ازدواج با همسرم دوست بودم و دختران و پسران باید .... آیا نیازی به آزمایش هست؟

ایدزی ها می توانند ازدواج کنند؟ - آفتاب

www.aftabir.com › مقالاتبهداشت و درمانبیماریها

2 days ago - از آنجا که سیستم ایمنی فرد مبتلا به ایدز ضعیف می شود، بیمار ممکن است دچار انواع متفاوت از نشانه های بیماری ها و عفونت های فرصت طلب شود. ... بسیاری از افرادی که به HIV آلوده می شوند تا سال ها علامتی ندارند و از ... از طرفی درمان های موجود می تواند تکثیر ویروس را مهار کند. ... آیا مبتلایان به ایدز می توانند ازدواج کنند؟

 

همه چیز در باره ایدز: علائم، مراحل؛ راه های پیشگیری و ...

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=14300
Nov 30, 2005 - کلوب ازدواج .... آلودگی به ویروس در تمام دوران زندگی انسان ادامه پیدا می كند . ... چون ویروس ایدز نمی تواند به مدت طولانی در محیط خارج از بدن به حیات خود ادامه دهد ... مبتلایان به بیماری های آمیزشی و به خصوص افراد دارای زخم های تناسلی . ... این علائم را مقدمه استقرار كامل ایدز كه پایان طیف بیماری می باشد، به حساب می آورند .

علایمی که خبر از ابتلا به ایدز می دهند - آبی روز

www.abirooz.com/.../1121-علایمی-که-خبر-از-ابتلا-...
ویروس اچ آی وی با ورود به بدن می تواند به بیماری AIDS و یا سندروم نقص ایمنی منجر شود. ... نداشتن اطلاعات کافی درباره این بیماری باعث نگرانی روزافزون مردم برای ابتلا یه ... می توان گفت قریب به اتفاق مبتلایان به ایدز افرادی لاغر اندام هستند، بدون ... این علامت زمانی ارزش پیدا می کند که همراه سایر علائم و مخصوصا در افراد در معرض ...
Nov 1, 2013 - افراد آلوده به ویروس ایدز سالها بدون داشتن علامت زندگی می كنند و ... مرحله بعدی که در آن تصویر نهایی بیماری ایدز به نمایش گذاشته می‌شود حاصل درهم شکسته شدن کامل سیستم دفاعی بدن است. .... آیا خانمی که به ایدز مبتلا شده است می تواند بچه دار شود؟ ... چرا آزمایش تشخیص قبل از ازدواج در تشخیص ایدز اجباری نمی شود ؟

همه چیز درباره هپاتیت B ، A و C - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخستسلامت
اگر آسیب شدیدی به کبد بیمار وارد شده باشد، پیوند کبد می تواند گزینه درمانی ... افراد مبتلا بدون هیچ گونه آسیب دائمی وارد بر کبد بطور کامل بهبود می یابند. ... شخصی که شما را همراهی می کند می تواند بخشی از اطلاعاتی که فراموش کرده اید را بیاد آورد. ..... آیا نیازی هست من برای تشخیص سایر عفونت ها مانند هپاتیت C یا ایدز آزمایش دهم؟

پرسش و پاسخ | Human Reflection

humanreflection.square7.ch/پرسش-و-پاسخ/
و دفترچه ای که من چندی پیش در باره بیماریهای آمیزشی تدوین کر ده ام بسیاری از پاسخ پرسشهای تان را دریابید. .... پرسش: در مورد اینکه آیا ایدز با هپاتیت یا سوزاک ارتباط داره توضیح بدهید و ..... ولی این احتمال ابتلا به آنان طبیعتا بالاتر از افرادی هست که مبتلا نیستند. ... این مورد نیز در باره ویروس اچ آی وی به همین شکل صدق می کند.
Jan 19, 2014 - حالا واقعا مردم کشورما اطلاعات کاملی درباره بیماری ایدز دارند آیا مردان کشورما که ... می کنند حالا ما نمی خواهیم این را بگوییم که همه افراد که به تایلند رفته اند یا می ... البته برای زنان و شوهران مبتلا به ایدز شانس ابتلا ۱ به ۱۱ با کاندم و ۲ بر ۳ بدون کاندم است. ... اما مطمنا احتمال آن از احتمال سکس کامل بسیار کم تر خواهد بود
Aug 25, 2013 - 15 posts - ‎2 authors
۱) آمیزش جنسی اگر زن یا مردی به ویروس ایدز آلوده باشد، می تواند ویروس را از راه ... ازدواج موقت (متعه، صیغه) چون معمولاً طرفین سابقه ازدواج های منجر به طلاق ... آیا جلق زدن (استمناء) ممکن است موجب ایدز شود؟ .... افرادی که به ویروس HIV آلوده شده اند، یعنی مبتلا به بیماری ایدز ... 10- درباره بیماری ایدز اطلاعاتی کسب کنید.

ایدز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/ایدز
Translate this page
Persian Wikipedia
روبان قرمز نماد همیاری با افراد مبتلا به HIV یا ایدز است ..... همچنین این ویروس می‌تواند تکثیر شود و ژنوم‌های RNA جدیدی تولید کند و پروتئین‌های .... کمتر از ۲۰۰ در هر میکرولیتر یا وجود علائمی از ایدز; نامعلوم: اگر اطلاعات کافی برای هر یک از ... مشخص نیست که آیا درمان سایر بیماری‌های مقاربتی در پیشگیری از HIV مؤثر باشد یا خیر.
استفاده از کاندوم تا حدود زيادی از ابتلای آقايان به ايدز جلوگيری می کند اما هميشه ... بهداشت جهانی برای کنترل ايدز پيشنهاد می کند اين است که افراد پيش از ازدواج هيچ تماس ... از تهران: آيا بيماری ايدز از طريق تماس جنسی از مقعد هم ممکن است منتقل شود؟ ... می کنند مثل بيماران مبتلا به تالاسمی چقدر احتمال آلوده شدن به ويروس ايدز دارند؟

دکتر محمدرضا صفری نژاد - مقالات

www.safarinejad.ir/article.aspx?i=4&a=181

اين ويروس از طريق دهان مي تواند به ناحيه تناسلي منتقل شده و سبب تبخال ... علاوه از آن تبخال تناسلي سبب تسهيل انتقال ويروس HIV که عامل بيماري ايدز است، مي شود. ... افراد عادي که مشکوک به عفونت هستند با آزمايش خون مي توان بيماري را تشخيص داد. ... تناسلي فعال است، بايد تا بهبود کامل زخمها از برقراري رابطه جنسي خوداري کند ...

 

تمام آنچه می‌خواستید درباره ایدز بدانید - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/.../تمام-آنچه-می‌خواستید-درباره-ایدز-بدان...
وی مبتلا است آلوده شود و او نیز می‌تواند بقیه افراد را آلوده كند و بر این اساس ویروس اچ. ... نگاه كردن به افراد بگوئیم كه آیا به این ویروس مبتلا هستند یا خیر ولی آزمایش خون می‌تواند ... وی، الزاما مبتلا به بیماری ایدز نمی باشد اما در طول مدت آلودگی خود، می تواند دیگران را آلودهكند. .... باشند تا زمان بهبودی كامل خود از مراقبت مستقیم بیماران اچ.
اين تعصبات باعث می شود بسياری از افراد مبتلا به اچ آی وی از مراجعه به پزشک و انجام ... آيا نقش گفتگوی آزادانه درباره روابط جنسی را در کمک به مهار شيوع ايدز موثر می دانيد؟ ... اما هيچکس نمی تواند تضمين کند که دچار سرطان يا سکته قلبی نمی شويد. ..... رشد نميکند چون آنها اطلاعات کامل را دارند که چگونه به اين بيماری گرفتار نشوند.
در مرحله ابتدایی ابتلا به ویروس HIV ، علائم مشابه علائم بیماری آنفولانزا می باشد. ... همچنین اگر چند علامت به طور همزمان بروز کند، پزشک بهتر می تواند پی به علت ... اگر HIV بدون درمان رها شود، بعد از 12 تا 13 سال از شروع ابتلا، ایدز شکل واقعی خود را ... همسر،زندانی بودن،یا ازدواج دوم وی بوده كه منجر به تولد نوزاد مبتلا به ایدز شده است.
Sep 7, 2006 - خطر انتقال ويروس HIV حين آميزش مقعدي ميتواند بيشتر از آميزش مهبلي باشد. به ..... آيا در آزمايش معمولي خون مي توان به وجود hiv پي برد يا آزمايش خاصي بايد ...... اين علائم را مقدمه استقرار كامل ايدز كه پايان طيف بيماري مي باشد ، به حساب مي آورند . ..... همچنين مشاوره های ازدواج که در آنها دانش افراد درباره ايدز نيز سنجيده می ...

ایدز

stophiv.persianblog.ir/
عدم آگاهی افراد به خصوص جوانان از راههای انتقال "HIV"، شانس ورود این ویروس به بدن ... این که فرد از چه راهی به اچ آی وی مبتلا شده است در حال و آینده او و جامعه تأثیری ندارد. .... این علائم را مقدمه استقرار کامل ایدز که پایان طیف بیماری می باشد، به حساب می آورند. .... در این دوران شخص٬ آلوده بوده و می تواند دیگران را نیز آلوده کنند، ولی ممکن است ...
May 2, 2006 - بیماری مزمن کبدی ایجاد نمی کند و به ندرت کشنده است و هیچ تشانه آنتی ... حدود 10 تا 5 در صد افراد به هپاتیت مزمن می شوند که این مبتلایان منبع .... از آنجایی که در قرن حاضر ایدز و هپاتیت B دو بیماری لاعلاج هستند باید به آنها توجه بیشتری کرد. .... ابتلا به ویروس هپاتیت B و C می تواند منجر به عفونتهای حاد و یا مزمن ...

پاسخ به سوال های پزشکی شما

pasokhepezashki.persianblog.ir/
Jan 22, 2014 - چند روز پیش چک اپ کامل انجام داده CRP خونش +3 هست که نرمال باید منفی باشه منو .... با وجود اینکه خود ویروس ایدز به تنهایی می تواند باعث احساس کسالت شود ، ولی علایم شدید .... بسياری از مبتلايان به ميگرن افراد دوست و فاميل خود را می بينند که مدتها دچار ميگرن ..... آیا پدر نیز می تواند بیماری را به فرزند منتقل كند؟
مدیریت اطلاعات سلامت ... Syndrom: نشانگان: بعلت اینکه شخص مبتلا به ایدز ممکن است دچار انواع متفاوت ... در حال حاضر با تجویز درمان هاى موجود که تکثیر ویروس را مهار مى کنند، مى توان ... ایدز وجود ندارد، بسیارى از عفونت هاى فرصت طلبى که در بیماران مبتلا به ایدز .... آیا همجنس بازی در صورت سالم بودن افراد راه انتقال محسوب می شود ؟

ایدز درمان دارد - آکاایران

www.akairan.com/health/tag/ایدز%20درمان%20دارد/
ایا ایدز درمان قطعی دارد,آیا ایدز درمانی دارد,ايدز درمان دارد,ایدز درمان دارد,بیماری ایدز ... موجی که می‌تواند هزینه‌های بهداشتی بسیاری را متوجه ایرانیان کند و از این رو، آنچه بیش از همه می‌تواند از آمار مبتلایان بکاهد، آموزش و اطلاع رسانی به مردم و بخصوص جوانان است. ... بهبودی می‌کنیم افراد مبتلا به ایدز نیز فارغ از اینکه چگونه به این بیماری دچار.

در برخی از مردان مبتلا به بیماری سوزاک علائم فوق دیده نمی‌شود بنابراین بدون این که ... می‌بایست فوراً به پزشک مراجعه و درمان صحیح را آغاز نمود و تا بهبود کامل ادامه داد. ... اما همه افراد آلوده به ویروس ایدز، می‌توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند. ... جهت شناخت عفونت HIV باید اطلاعاتی در مورد سابقه تزریق وریدی داروها یا مواد مخدر، ...

 

از کجا بدانیم دچار بیماری ایدز شده ایم یا نه؟

www.hidoctor.ir/5159_از-کجا-بدانیم-دچار-بیماری-اید...
Aug 10, 2013 - اینکه چه علائمی دارد و از کجا بدانیم به این بیماری مبتلا شده ایم یا نه و پرسش ... نیمی از افراد آلوده به ویروس، ظرف ۱۰ سال پس از آلودگی به ایدز مبتلا خواهند شد. ... که می‌توانند در درمان یا پیشگیری از برخی بیماری‌های همراه ایدز کمک کنند. ... موثرترین راه برای عدم انتقال ویروس به دیگران، اجتناب کامل از تماس جنسی است.
Translate this page
Mashhad University of Medical Sciences
واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات ( 21594 ) ... در حال حاضر با تجويز درمان هاى موجود كه تكثير ويروس را مهار مى كنند، مى توان .... آيا ابتلا به بيماري آميزشي مانند سوزاك و سيفليس آلودگي به ويروس ايدز را ... ويروس ايدز در شير مادر وجود دارد و مي تواند از اين طريق كودك را آلوده نمايد. آيا ... تماسهای روزمره با افراد مبتلا به اچ آی وی (مانند دست دادن ).

ایدز (مرجع کامل اطلاعات) - دانشنامه آزاد

daneshnamehazad.blogsky.com/1389/03/22/post-39/
ایدز (مرجع کامل اطلاعات) - دانشنامه آزاد - توضیح برای هر چه می بینید یا میشنوید. ... در جهان ۸۰-۷۰ در صد آلوده شدگان از طریق ارتباط جنسی به بیماری مبتلا شده اند . ... عدم فقر غذایی ، رعایت تنظیم خانواده ، درمان بیماریهای مقاربتی در هنگام حاملگی و دارو ... پیدا می کند ( ۶۰% ) واین افراد می توانند به عنوان کانون گسترش عفونت عمل کنند.

پزشکی - widespread

widespread.persianblog.ir/tag/پزشکی
۲- آیا زردی که در برخی نوزادان تازه متولد شده دیده می‌شود، یک بیماری کبدی است؟ .... ۳۲- آیا یک فرد ناقل هپاتیتC می‌تواند ازدواج کند؟ ... اطلاعات اولیه ... گزارشها نشان داده است که ۹۰ درصد افراد مبتلا به ایدز به هپاتیت آلوده شده‌اند و از این تعداد ... وقتی بار ویروس از این مقدار بالاتر رود و آنزیمهای کبدی نیز افزایش یابد درمان باید شروع شود.
سوال مهمی است : آیا فرد مبتلا به هپاتیت « B » می‌تواند ازدواج کند ؟ ... اصولاً معاشرت برای افراد مبتلا به هپاتیت « B » منعی ندارد . ازدواج ... B حاد در 90 تا 95 درصد موارد به طور خودبخودی بهبود یافته و ویروس آن نیز به صورت کامل از بدن دفع می شود . ... بهترین راه مقابله با ابتلاء به بیماری هپاتیت « B » تزریق واکسن آن است به همین دلیل ...
در برخی از مردان مبتلا به بیماری سوزاک علائم فوق دیده نمی‌شود بنابراین بدون این که ... می‌بایست فوراً به پزشک مراجعه و درمان صحیح را آغاز نمود و تا بهبود کامل ادامه داد. ... اما همه افراد آلوده به ویروس ایدز، می‌توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند. ... جهت شناخت عفونت HIV باید اطلاعاتی در مورد سابقه تزریق وریدی داروها یا مواد مخدر، ...
HIV می تواند برای مدت زمانی در بدن بماند، بدون آن که ما را بیمار کند. ... مرحله بروز ایدز فرد مبتلا به اچ آی وی هنگامی به مرحله ایدز می رسد که شمار گویچه های ... البته افراد در این مدت بسیار خوب و تندرست به نظر می رسند و احساس خوبی نیز دارند. .... راه، عدم داشتن تماس جنسی قبل از ازدواج و عدم داشتن شرکای جنسی متعدد بعد از ازدواج است.
Jan 19, 2016 - این ضایعات ارتباط بیشتری با بیماری ایدز دارند اما می توانند به دلایل ... آیا برای برقراری رابطه جنسی اضطراب دارید؟ ... برخی افراد در رابطه ی جنسی خود دچار اضطراب می شوند که به دلیل ... ورزش کردن می تواند به بهبود اختلال نعوظ کمک کند. .... البته این انجمن هشدار داد که زنان مبتلا به بیماری های قلبی باید درباره روش ...

دکتر رهام صادقي - اطلاعاتی در مورد بیماری ایدز

www.roham.ws › ... › شناخت بيماري ها
8 posts
دکتر رهام صادقي - اخبار و تازه ها ، پاسخ به سوالات - اطلاعاتی در مورد بیماری ایدز. ... بیماری ایدز به نمایش گذاشته می‌شود حاصل از درهم شکسته شدن کامل سیستم دفاعی بدن است. ... کدام افراد با احتمال بیشتری در معرض رخدادهای منجر به سرایت بیماری هستند؟ ... آی وی (HIV ) بودند، تعداد بسیار بیشتری کودک و نوجوان مبتلا به ایدز می شدند.

علايم اوليه ايدز در دهان - پارسینه

www.parsine.com/fa/news/.../علايم-اوليه-ايدز-در-دهان

بيماري ايدز مي تواند علائم اوليه خود را در دهان بروز دهد که توجه به آنها در تشخيص به ... هر چند افراد آلوده به ويروس HIV ممکن است از آلودگي خود به اين ويروس بي اطلاع باشند ..... و اینکه برای اثباتش که واقعا من مبتلا هستم یا نه یه چکاپ کامل آزمایش اینو ...... رامفتی تصاحب کنند شک نکنید که انها درمان ایدز را هم باید داشته باشند بیاییم ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1047
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 79
  • آی پی امروز : 179
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 756
  • باردید دیروز : 509
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,265
  • بازدید ماه : 1,265
  • بازدید سال : 96,421
  • بازدید کلی : 774,214
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات