loading...
دانلود آهنگ و فیلم
آخرین ارسال های انجمن
مجتبی بازدید : 1148 شنبه 04 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

آموزش شیرجه و استارت در شنا

 

آموزش شیرجه و استارت
- شیرجه های مقدماتی
قبل از اینكه استارت آموزش داده شود و از شاگرد كارآموز خواسته شود كه به مانند شناگران ماهر استارت مسابقات را تمرین كنند لازم است كه ابتدا روش شیرجه رفتن های ساده را به او آموزش دهیم. در حقیقت لازم است كه یاد بگیرد به چه روش بایستی با آب برخورد نماید ، بیشتر افراد در اولین تجربه شیرجه  خود كمی وحشت دارند ولی پس از چند بار تمرین به روش صحیح این دلهره از بین می رود.

 

امروزه مراحل مختلف شیرجه را تقسیم بندی كرده اند و شاگرد از مرحله نشسته در كنار استخر شیرجه رفتن را شروع نموده و بالاخره پس از تمرینات لازم با حالت دورخیزوار نیز شیرجه می رود. به طور معمولی افرادی كه دارای قابلیت های جسمانی متعادل هستند در یك یا دو جلسه كه به استخر می روند می توانند شیرجه های مقدماتی را فرا بگیرند.

 

در این مطلب مراحل مختلف آموزش شیرجه را شرح می دهیم:
- شیرجه از حالت زانو زده در كنار استخر
1- در این شیرجه شناگر در لبه استخر با یك پا زانو می زند. دست ها طوری قرار می گیرد كه گوش ها به بازوها می چسبد، این نكته بسیار مهم است زیرا اگر گوش ها به بازوها نچسبد یا سر بالا قرار بگیرد باعث برخورد صورت به آب می شود و یا اینكه سر داخل دست ها فرو می افتد كه باعث می شود شخص بیشتر به زیر آب فرو رود. بنابراین این گفته ها باید موقع شیرجه زدن رعایت گردد، انگشتان شصت دست در یكدیگر قلاب شده و دست بطور كامل كشیده رو به جلو می باشد. در این نوع شیرجه زدن، پنجه پا لبه استخر را به طور قلاب وار می گیرد تا اینكه شناگر سر نخورد.

 

2-  در این مرحله با كشیدن بدن به جلو ( به طرف آب ) قصد ورود به آب را می كند و بالا تنه را به همان حالت حفظ می نماید و با فشار پنجه پا به لبه استخر بدن به فاصله  دورتر پرتاب شده و با زاویه  مناسب ( حدود 45 درجه ) به داخل آب وارد می شود.

 

نكته مهم در این مرحله اینست كه پس از جدا شدن بدن از لبه استخر هر دو پا به حالت كشیده و به هم چسبیده قرار گیرد به طوری كه بدن در هوا به حالت یك چوب كشیده باشد. پس از اینكه تمام بدن او داخل آب فرو رفت فوری سر و سینه را كه در حالت فرو رفتن به عمق آب می باشند تغییر مسیر داده و به طرف بالا بگیرد. این كار باعث می شود كه سرعت اولیه ای كه بدن را به طرف جلو می برد بدن و سر و سینه را به طرف سطح آب بكشد و سر از آب خارج گردد.

 

شیرجه,آموزش شنا,آموزش شیرجه نشسته

شیرجه زدن به حالت نشسته

 

در واقع بدن مسیری قوسی شكل را طی می نماید. در تمام مسیری كه ذكر شد بدن حالت كشیده دارد و عضلات بدن در حالت انقباض عمومی می باشند. نكته مهمی كه بایستی در این نوع شیرجه زدن رعایت شود اینست كه، زانوها در آخرین لحظه ( در روی هوا) خم نباشد. پاها به طور كامل كشیده و به هم چسبیده باشد و فاصله ای بین آنها نباشد، بسیاری از شناگران سر را خیلی زود از بین دست ها بیرون می كشند كه این كار صحیح نیست و باعث برخورد صورت به آب می شود. قرار داشتن سر داخل دستها تا آخرین لحظه بایستی ادامه یابد ( به خصوص در مراحل اولیه آموزش ).

 

شیرجه,آموزش شنا,آموزش شیرجه

وضعیت قوسی شكل بدن در شیرجه نشسته

 

شیرجه از حالت ایستاده با زانوهای خمیده
1-  در این مرحله شناگر در لبه  استخر طوری می ایستد كه پنجه پاهایش لبه استخر را می گیرد، زانوها به مانند شكل زیر خم شده ولی به هم چسبیده می باشد. دست ها در كنار بدن و بازوها در یك محور دایره ای می باشند.

 

آموزش شنا,شیرجه,آموزش شیرجه نشسته

آموزش شیرجه ایستاده (1)

 

2- در لحظه سقوط با فشاری كه به لبه  استخر وارد می سازد پاها را به بالا پرتاب می نماید در این حالت پاها به هم چسبیده و به حالت كشیده می باشند و فقط كمی از ران خمیده است پرتاب پاها به بالا از پشت كمك می نماید كه سر و سینه به طرف آب خم شود.

 

شیرجه,آموزش شنا,آموزش شیرجه

آموزش شیرجه ایستاده (2)

 

 3- در این مرحله بدن به حالت كشیده در یك امتداد قرار گرفته و قصد ورود به آب را دارد البته زاویه  ورودی بدن به آب برای شیرجه های مقدماتی بهتر است همان زاویه  45 درجه رعایت گردد.

 

آموزش تصویری شیرجه,آموزش شنا,آموزش شیرجه

آموزش شیرجه ایستاده (3)

 

تمرین های آموزشی شیرجه زدن
1- برای اینكه پای شناگر از هم باز نشود و هنگام ورود به آب پاها در امتداد بدن و حالت كشیده باشد، حلقه ای را گرفته در ابتدا از مچ پا شروع می كنیم و از كارآموز می خواهیم كه بیشتر قسمت های بدن را به سمت جلو بكشد به حدی كه می خواهد سقوط كند بعد از او می خواهیم كه شیرجه بزند، كم كم به دور زانو برده می شود، كارآموز شناگر سعی می كند در هنگام ورود تكرار و تمرین حلقه كم كم به دور زانو برده می شود، كارآموز شناگر سعی می كند در هنگام ورود به آب پا را به سمت بالا پرتاب كند. بنابراین شناگر ورود خوبی را در آب خواهد داشت.

 

2- شیرجه ی یك پا
الف- در این حالت شناگر مبتدی كنار استخر طوری می ایستد كه یك پا لبه  استخر می باشد و پای دیگر در عقب قرار دارد. بدن از كمر خم شده، سر داخل دست ها طوری قرار می گیرد كه گوش ها به بازوها می چسبد. زانوی پای جلو قفل و بی حركت می باشد.

 

شیرجه,آموزش شنا,آموزش تصویری شیرجه

آموزش شیرجه ی ایستاده

 

ب- در لحظه سقوط با فشاری كه به لبه استخر وارد می سازد پای عقب را به بالا پرتاب می نماید و به سمت آب دولا شده و در موقع ورود به آب پاها به هم چسبیده و به حالت كشیده می باشند.

 

شیرجه,آموزش شنا,آموزش شیرجه

شیرجه ی یك پا

 

شیرجه ایستاده از جلو از روی تخته ی شیرجه با ارتفاع 1 متر از آب:
تمام توضیحات وضعیت بدن در هنگام شیرجه در قسمتهای گذشته گفته شد، فقط روش صحیح روی تخته شنا بازی كردن مهم است. چون تخته شنا حالت ارتجاعی دارد، لذا فراگیری آن بسیار مهم می باشد.

 

شیرجه,آموزش شنا,شیرجه

شیرجه از روی تخته شنا

 

استارت
شروع و آغاز حركت در شناها را كه می تواند پرش از سكوی استخر یا از داخل لبه استخر باشد استارت نامیده می شود. در سه شنای اصلی پروانه ، قورباغه ، كرال سینه استارت از روی سكو در لبه استخر صورت گرفته و برای شنای كرال پشت، استارت از داخل آب و با گرفتن لبه استخر یا میله تعبیه شده برای اینكار انجام می شود.


استارتی كه در گذشته مورد استفاده شناگران قرار می گرفت با استارتی كه امروزه بكار می رود تفاوت دارد. تكنیك استارت از روی سكو كه در قدیم انجام می شد بسیار ساده تر بود و آن بدین شكل انجام می شد كه شناگر بر روی سكو می رفت پاها را به اندازه  عرض شانه باز می نمود و با پنجه پا لبه  سكو را گرفت و بدنش را از كمر به جلو خم می نمود و سر را طوری به بالا نگه می داشت كه روبرو را نگاه می كرد، سپس زانوها را خم كرده و به محض شنیدن صدای شروع با آوردن دست ها به جلو و باز كردن مفاصل زانوها خود را به جلو پرتاب می نمود.

با مطالعه و بررسی حركت های مختلف اندام ها كم كم مربی ها متوجه شدند كه روش های دیگر نیز وجود دارد كه می تواند در پرتاب كردن شناگر به فاصله  دورتر مؤثر واقع شود.

 

امروزه استارت از روی سكو به دو صورت انجام می شود یكی استارتی كه با گردش دست حول محور مفصل شانه بودن ( چرخش دست ها ) و دیگری استارتی است كه شناگر خم شده و با دست لبه سكو استارت را می گیرد. هر دو نوع این استارت ها مورد استفاده  شناگران و قهرمانان قرار می گیرد.

 

در آموزش استارت بایستی توجه داشت كه پس از شنیدن ( بجای خود) شناگر به لبه جلوی سكو آمده و با پنجه  پا لبه  سكو را بگیرد در هر دو نوع استارت ذكر شده این نكته بایستی رعایت شود، حتی در شیرجه های ساده زیر این كار از سر خوردن شیرجه رونده جلوگیری به عمل می آورد. این نكته در واقع بایستی در همان ابتدای آموزش پرش در آب آموزش داده شود. شناگر بداند پنجه های پا حالت گیرندگی دارد.

 

مشخصات سكوی استارت
به ازای هر خط استخر شنا سكوی استارت با مشخصات زیر ساخته می شود.
بر اساس قوانین فیفا ( فدراسیون جهانی شنا ) بلندی هر سكو از سطح آب بایستی بین 50 تا 75 سانتی متر باشد و سطح روی سكو حداقل 50×50 سانتی متر و از مواد غیر لغزنده ساخته شود. حداكثر شیب سطح روی سكو نبایستی از 10 درجه نسبت به سطح افق تجاوز نماید. در هر چهار ضلع طرفین سكو بایستی شماره سكو نوشته شده قابل رویت باشد.

 

استارت,آموزش شنا,سكوی استارت

بلندی سكو ی شیرجه از سطح آب بین 50 تا 75 است

 

 نتیجه گیری در استارت به طریقه چرخش دست ها و گرفتن لبه ی استخر
در سال 1967 هانوئر در تحقیقی كه راجع به مقایسه دو نوع استارت انجام داد. به این نتیجه رسید كه در استارت به روش گرفته لبه استخر، شناگر زودتر از سكوی استارت كنده شده و زودتر هم وارد آب می شود ولی فاصله  طی شده با اندازه  فاصله  طی شده در استارت به روش چرخش دست ها نیست.

 

رفرد در سال 1971 برای مقایسه این دو نوع استارت یك شناگر زن و 8 شناگر مرد انتخاب نمود و در 3 مورد زیر تحقیقاتی انجام داد.

1- زمان جدا شدن از سكو، 2-زمان پرواز، 3- زمان طی كردن فاصله 60/ 3 سانتی متری به این نتیجه رسید كه هر دو استارت در زمان پرواز برابرند ولی در دو مورد دیگر نتیجه ای عكس نتیجه ی هانوئر بدست آورد. یكی از علل برتری استارت به طریقه گرفتن لبه استخر زود جدا شدن از سكو به محض شنیدن صدای گلوله استارت می باشد.

آموزش گام به گام شنا (28) - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=3980
Oct 20, 2003 - مقدماتی قبل از اینكه استارت آموزش داده شود و از شاگرد كارآموز خواسته ... شیرجه در قسمتهای گذشته گفته شد، فقط روش صحیح روی تخته شنا ..... قسمت عمیق شنا کنم ولی تو شیرجه مشکل داشتم که به لطف تصاویر شما حل خواهد شد ممنون .
آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر). آموزش شیرجه و استارتشیرجه های مقدماتی قبل از اینکه استارت آموزش داده شود و از شاگرد کارآموز خواسته شود که به ...

آموزش شنا

manswim.blogsky.com/
Sep 18, 2015 - آموزش شنا،خرید پستی آموزش شنا ،شنا کردن،وسایل شنا ،غواصی،شنای زنان ... دانلود مجموعه فیلم های آموزشی شنا ... آموزش مقدماتی استارت و شیرجه در شنا.

روش صحیح شیرجه شنا - لینک گردی

nimbar.ir/news/روش-صحیح-شیرجه-شنا
بعد از فراگیری شناگر با یان روش شیرجه مرحله ... گفته شد، فقط روش صحیح روی تخته شنا بازی ... 844. آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر).

آموزش شنا - شمسه

salam98.ir/tag/آموزش-شنا/
آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر). مجموعه: تاریخچه رشته های ورزشی آموزش شیرجه و استارت در شنا آموزش شیرجه و استارتشیرجه های مقدماتیقبل از اینكه ...

شیرجه و استارت در شنا چگونه است - بوزینه

boozine.com/tag/شیرجه-و-استارت-در-شنا-چگونه-است/
آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر). ۱۳۹۵-۰۲-۰۱ - ۱۱:۰۴. آموزش شیرجه و استارتشیرجه های مقدماتی قبل از اینكه استارت آموزش داده شود و از شاگرد كارآموز ...

آموزش شیرجه بایگانی - مجله خبری شوش مال

shooshmall.com/blog/tag/آموزش-شیرجه/
آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر). آموزش شیرجه و استارت در شنا آموزش شیرجه و استارتشیرجه های مقدماتیقبل از اینكه استارت آموزش داده شود و از شاگرد ...

فیلم آموزش شیرجه - dive18 - ساینا وب

dive18.sainaweb.com/page-556052.html
آموزش شنا go swim آموزش شیرجه و استارت شنا شنا المپیک 2012 لندن دانلود فیلم،عکس و تصاوير .... آموزش شنا شیرجه های مقدماتی هرکه یک حــاجت بــــرادر مـومنش را روا .

شیرجه و استارت - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/335989/شیرجه-و-استارت
شیرجه های مقدماتی قبل از اینکه استارت آموزش داده شود و از شاگرد کارآموز خواسته شود که به ... به ازای هر خط استخر شنا سکوی استارت با مشخصات زیر ساخته می شود . .... قوچان نژاد کنار عروس خانم و خواهر بازیگرش / تصاویر - رضا قوچان نژاد سرانجام پس از ...

آموزش شنا go swim آموزش شیرجه و استارت شنا شنا المپیک 2012 لندن دانلود فیلم،عکس و تصاوير .... آموزش شنا شیرجه های مقدماتی هرکه یک حــاجت بــــرادر مـومنش را روا .

 

فیلم آموزش شیرجه - dive18

dive18.rozblog.com/post/.../-فیلم-آموزش-شیرجه.html
Feb 14, 2016 - آموزش شنا go swim آموزش شیرجه و استارت شنا شنا المپیک 2012 لندن دانلود فیلم،عکس و تصاوير شنا . ... آموزش شنا شیرجه های مقدماتی btbt.ir.

فیلم آموزش شیرجه - dive18 - 5

dive18.madgoo.ir/907587/فیلم-آموزش-شیرجه
goswim.ir/category/12. آموزش شنا go swim آموزش شیرجه و استارت شنا شنا المپیک 2012 لندن دانلود فیلم،عکس و تصاوير شنا . ... آموزش شنا شیرجه های مقدماتی btbt.ir.

دانلود رایگان فیلم اموزش شنا با لینک مستقیم |

10downloadnew2016.ir/.../دانلود-رایگان-فیلم-اموزش-...
Dec 28, 2014 - دانلود فیلم آموزشی شنا پروانه, دانلود فیلم آموزش شنا با دوبله فارسی, دانلود فیلم آموزش ... فیلم آموزش تکنیک شنا از مقدماتی تا پیشرفته YouTube آموزش شنا برای کودکان 3 ساله ... آموزش استارت شنا آزاد توسط Michael Phelps .... زبان فارسی دانلود آموزش گام به گام شنا سایت آموزش شنا،شیرجه،واترپلو،کلیپ شنا 93 ...

غواصی در ایران - آموزش شنا - آموزش شیرجه و استارت شنا - وبلاگی خبری آموزشی در مورد ... مقدماتی قبل از اینكه استارت آموزش داده شود و از شاگرد كارآموز خواسته شود كه به ...

آموزش شنا - مجله اینترنتی زندگی سلام

hizendegi.ir/tag/آموزش-شنا/
آموزش شنا. آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر). آموزش شیرجه و استارت در شنا آموزش شیرجه و استارت- شیرجه های مقدماتیقبل از اینكه استارت آموزش داده شود ...

سکوی شیرجه چه نام دارد

hitit.mahak.xyz/+سکوی+شیرجه+چه+نام+دارد/
شیرجه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر) جرثقیل بزرگترین سکوی نفت ايران در خزر سقوط کرد ورزش شنا - ویکی‌پدیا، ...

استخدام مدیر بازرگانی مسلط به امور ترخیص | پرتال وب گردی

webgardii.ir/.../استخدام-مدیر-بازرگانی-مسلط-به-امور-...
4 days ago - آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر) · با پیروزی پرگل مقابل تروا/ ... آخرین وضعیت مصدومیت دو ملی پوش والیبال · تازه‌ترین جزئیات از ...

آموزش شنا * آب درمانی - آموزش تخصصی شنا ... کمردرد ممکن ... آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر) ... فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران …

 

ورزش های مخاطره آمیز [بایگانی] - سایت علمی پژوهشگران جوان ایران

www.pjiran.ir/forum/sitemap/f-584.html
آموزش آموزش مقدماتی استارت و شیرجه در شنا; آموزش آموزش کرال سینه به صورت جامع و کامل · شیرجه · فواید و مضرات ورزش شنا; آموزش شنای کرال پشت (+تصاویر متحرک) ...

چگونه یک ساعد مطمئن داشته باشیم - آخرین اخبار ایران و جهان

www.zamoune.com/.../چگونه-یک-ساعد-مطمئن-داشته-...
آموزش والیبال والیبال روش زدن ساعد در والیبال,چگونگی زدن ساعد در والیبال,بازی والیبال,ورزش والیبال,عکس ... آموزش مقدماتی شیرجه و استارت در شنا (+تصاویر).

آموزش تصویری شنای قورباغه | 98 آموزش

98amoozesh.ir/2015/.../آموزش_تصویری_شنای_قوربا...
Jul 20, 2015 - آموزش شنا پروانه کرال پشت قورباغه مقدماتی بانوان تصویری بروز .... آموزش انواع شیرجه با تصویر. آموزش برگشت سالتو در شنا با تصویر. استارت.
کشورهای مدال آور رشته شنا در المپیک 2012 لندن (+ادامه مطلب) ... بزرگترین استخر شنای دنیا در شیلی +تصاویر ... شیرجه های مقدماتی. شیرجه های مقدماتی. قبل از اینكه استارت آموزش داده شود و از شاگرد كارآموز خواسته شود كه به مانند شناگران ماهر استارت ...
Jan 31, 2015 - در زمان استارت کرال پشت شناگر ، پشت به مسیر شنا در داخل آب می ایستد. در این هنگام ... البته آموزش مقدماتی شنای کرال پشت ابتدا باید با یک سر خوردن طولانی در آب و بدون حرکت دست و پا انجام گیرد. ... درباره شیرجه بیشتر بدانیم.

تکنیک های شنا - آموزش شنا (1)بیتوته

www.wikiaworld.ir/csdtqsntsjrcnctcjctnscndsdcdyncrct... - Translate this page
آموزش شنا (1) - بیتوته آموزش شنا از مقدماتی تا پیشرفته - آموزش تکنیک های شنا‎ ... آموزش شنا GO SWIM - آموزش برگشت های شنا - شنا-شیرجه-واترپلو-غواصی و سایر ... استارت از روی سكو كه در قدیم انجام می شد بسیار ساده تر بود و آن . ..... اندام با شنا · آموزش استارت كرال پشت در شنا (+ تصاویر) · آموزش برگشت در كرال پشت (+تصاویر) ...

کانال اموزش شیرجه شنا - خبر ایرونی

iruni.ir/search/?q=کانال+اموزش+شیرجه+شنا
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون شنا، شيرجه و واترپلو، تیم ملی شيرجه ایران با سه ... در مرحله مقدماتی این ماده «متئو روست» فرانسوی با ۴۶۴٫۸۵ امتیاز اول شد. ... عکاس خونه/ ارسالي از سادات اموزش نماز در مدرسه "مخاطبان گرامي آخرين خبر؛ براي ارسال تصاوير؛ لطفا در صفحه ..... استارت هفتمین دوره لیگ شیرجه از جمعه.

آموزش های ورزش‌های مخاطره‌آمیز - extremesport18

extremesport18.rzb.ir/.../-آموزش-های-ورزشهای-مخاطرهآمی...
Feb 17, 2016 - آموزش : آموزش مقدماتی استارت و شیرجه…, آموزش های ورزش‌های مخاطره‌آمیز ... غواصی در ایران آموزش شنا تور های غواصی ... دکمه های رنگی +تصاویر; آموزش .

آموزش شنا مهارتی - جدیدترین نرم افزار روز دنیا

www.parskids.rozfa.ir/post/247 - Translate this page
آموزش شنا مهارتی ... آموزش جامع 3D MAX 2010- سطح مقدماتي تا متوسطه - اوريجينال ... فراری جدیدترین مدل خود را معرفی کرد +تصاویر ... به صورت مهارتی و تکنیکی شنای کرال سینه کرال پشت - شنای قورباغه و شنای پروانه و آموزش انواع شیرجه و استارت .

شنا ، شیرجه و ورزش های آبی - انجمن پــارسـیـان

parsianforum.com › ... › انجمن ورزش های انفرادی

شنا ، شیرجه و ورزش های آبی - ... آموزش مقدماتی استارت و شیرجه در شنا. ۱۳۹۲/۷/۲. ۰پاسخ ها; ۵۵۳نمایش; ۰ / ۵رتبه ... اسکوتر سواری روی آب +تصاویر. ۱۳۹۱/۸/۲۰. ۰پاسخ ها ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1047
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 79
  • آی پی امروز : 296
  • آی پی دیروز : 146
  • بازدید امروز : 727
  • باردید دیروز : 491
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,736
  • بازدید ماه : 2,736
  • بازدید سال : 97,892
  • بازدید کلی : 775,685
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات