loading...
دانلود آهنگ و فیلم
آخرین ارسال های انجمن
مجتبی بازدید : 505 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آندره ژید نویسندهٔ نامدار فرانسوی

 

آندره ژید، نویسنده ی عجیب فرانسوی!

آندره ژید نویسندهٔ نامدار فرانسوی، که مدت نیم قرن حضوری نمایان در عرصهٔ ادب فرانسه داشت و تأثیر شگفت آور نوشته‌هایش در سالهای پس از جنگ جهانی بر اکثر مخاطبان و به ویژه بر نسل جوان انکارناپذیر است.

نام کامل: پل گیوم آندره ژید

زادروز : ۲۲ نوامبر ۱۸۶۹
مرگ : ۱۹ فوریه ۱۹۵۱ میلادی (۸۱ سال)
ملیت آندره ژید: فرانسوی
علت مرگ: ذات الریه
پیشه: رمان‌نویس، مقاله‌نویس و نمایشنامه‌نویس
همسر آندره ژید: مادلین روندو

 

مقدمه

آندره ژید نویسنده عجیبی است. در حالی که بیشتر نویسندگان در پی به کارگیری افسون هایی هستند تا خواننده را به دنبال خود بکشند؛ ژید در مائده های زمینی از خواننده خواهش می کند که کتاب او را دور بیاندازد!. در واقع شوق به کشف لذت های زندگی، تجربه ی رهایی و مواجه شدن با حقیقت خویشتن برای آندره ژید بسیار مهم تر از خواندن آثار ادبی است.

 

در کتاب مائده های زمینی، آندره ژید خطر افتادن در قید و بند کتاب خود را هم به خواننده کتاب خود هشدار می‌دهد و در آخر، از او می‌خواهد که:
" کتاب مرا به دور بینداز، مگذار متقاعدت کند! گمان مبر که حقیقت تو را کس دیگری می‌تواند برایت پیدا کند ... به خود بگو که این کتاب هم چیزی نیست، مگر یکی از هزاران شیوه رویارویی با زندگی. تو راه خویش را بجوی! "

 

آندره ژید,کتابهای آندره ژید,عکس آندره ژید

آندره ژید در بیست و دو سالگی فعالیت ادبی را آغاز کرد

 

بیوگرافی آندره ژید

آندره ژید،‏ (۱۸۶۹ - ۱۹۵۱) نویسندهٔ فرانسوی و برنده جایزه ادبی نوبل در سال ۱۹۴۷ بود. پدرش حقوقدانی پروتستان و مادرش از بورژواهای کاتولیک نورماندی بود. آندره ژید در محیط خشک و سرشار از تعصب مذهبی پرورش یافت.

پس از درگذشت پدرش، هنگامی که آندره ژید یازده ساله بود، در محیطی زنانه بزرگ شد. سخت گیری های مادرش او را به  ستوه آورده بود. در نوجوانی عاشق دختر خاله اش شد و این عشق منجر به ازدواجی شد که علی رغم تمایلات دیگرگونه ی ژید تا زمان مرگ همسرش دوام آورد.

 

از آنجا که آندره ژید برای زندگی احتیاج به کار کردن نداشت. خیلی زود در بیست و دو سالگی فعالیت ادبی خود را آغاز کرد. در ابتدای فعالیت های ادبی اش آندره ژید تحت تأثیر سمبولیست ها بود اما پس از مدتی سمبولیسم را رها کرد و زندگی درونی انسان برایش اهمیت پیدا کرد و کوشید پرده از پیچیدگی ها روح انسانی بر دارد.

 

اثرآندره ژید,آندره ژید,عکس آندره ژید

آندره ژید برنده جایزه ادبی نوبل در سال ۱۹۴۷ بود

 

مائده های زمینی، محبوب ترین اثر آندره ژید
آندره ژید در بیست و چهار سالگی در حالی که به شدت بیمار بود به تونس سفر کرد و پس از دو سال که از افریقا برگشت تحول روحی بزرگی در او پدید آمده بود. آندره ژید پس از این دوره بود که «مائده های زمینی» را نوشت. این کتاب که شاید محبوب ترین و پر خواننده ترین اثر آندره ژید در ایران و خارج از ایران باشد: رساله ای است در ستایش لذت جویی.

 

در مائده های زمینی راوی «منالک» از مخاطبانش می خواهد که از مواهب زمینی بهره ببرند. این اثر آندره ژید تلاشی است برای رسیدن تعادل در جسم و روح. ژید در مقدمه ای که در سال 1927 بر این کتاب می نویسد آن را چنین توصیف می کند: «برخی نمی توانند یا نمی خواهند در این کتاب چیزی جز ستایش امیال یا غرایز ببینند. به گمان من چنین نظری تا حدی ناشی از کوته بینی است. من خود هرگاه این کتاب را می گشایم، بیش از هر چیز در آن ستایشی از وارستگی می بینم. این است آنچه با ترک دیگر مطالب کتاب نگاه داشته ام و دقیقاً به همین است که هنوز وفادار مانده ام.»

 

فعالیت ادبی آندره ژید
آندره ژید در بیست و دو سالگی فعالیت ادبی را آغاز کرد. ژید استاد نثر فصیح است و از این جهت از نفوذ عظیمی برخوردار بوده و به قول آندره مالرو، نویسنده ی مهم نسلی گشته که میان 1920 تا 1935 زندگی معنوی و احساسی خاص داشته اند.

 

دوستی آندره ژید با «استفان مالارمه» باعث روی آوردن به مکتب «نمادگرایی» و پدید آوردن آثاری مثل «یادداشت‌های روزانه آندره والتر»، «شعرهای آندره والتر»، «رسالهٔ نرگس» و «سفر اورین» شد. اما ژید پس از مدتی از این مکتب روی گرداند و به تجزیه و تحلیل و تامل در پیچیدگی‌های زندگی درونی انسان پرداخت.

 

کتاب مائده های زمینی آندره ژید,آندره ژید,عکس آندره ژید

یکی از آثار آندره ژید کتاب محبوب و پرمخاطب مائده های زمینی است

 

سفر آندره ژید به آفریقا باعث تغییرات بسیاری در وی شد. آثاری هم چون «مائده‌های زمینی»، «ضد اخلاق»، «در تنگ» و «دخمه‌های واتیکان» متأثر از این تغییرات است. مائده‌های زمینی کتابی است در ستایش شادی، شوق به زندگی و غنیمت شمردن لحظات. آندره ژید در این کتاب خداوند را در همه موجودات هستی متجلی می‌بیند و آزدانه و برخلاف قید و بندهای مذهب، عشق به هستی را مترادف عشق به خداوند می‌داند. او کتابش را «ستایشی از وارستگی» می‌نامد.

با آغاز جنگ جهانی اول آندره ژید مدتی خاموشی گزید و سپس کتاب‌های «اگر دانه نمیرد»، «کوریدون» و «سکه سازان» را نوشت. ژید در اگر دانه نمیرد واقعیات زندگی خود را بی پرده بیان می‌کند در کوریدون به شرح گرایش‌های همجنس خواهانهٔ خویش می‌پردازد و با نوشتن رمان سکه‌سازان شیوهٔ تازه‌ای در رمان فرانسوی بنیاد می‌کند. آندره ژید کتاب‌های «سفر به کنگو» و «بازگشت از چاد» را بر ضد استعمار نوشت. او عضو حزب کمونیست شد؛ اما با برآورده نشدن انتظارات و تمایلات عدالت خواهانه‌اش با نوشتن کتاب بازگشت از شوروی از این حزب کناره گرفت.
آندره ژید در سال ۱۹۴۷ برندهٔ جایزهٔ ادبی نوبل شد و در ۱۹۵۱ درگذشت.

 

گزیده آثار آندره ژید به فارسی
- سکه سازان، ترجمه ی حسن هنرمندی
- در تنگ، ترجمه ی رضا سید حسینی  و عبدالله توکل
- اگر دانه نمیرد، ترجمه ی همایون نوراحمر
- مائده های زمینی و مائده های تازه، ترجمه ی مهستی بحرینی
- دخمه های واتیکان، ترجمه ی سیروس ذکاء

 

آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید - بیتوته

www.beytoote.com/.../andre3-gide2-french.html
علمی و آموزشیزندگینامه شعرا و دانشمندانآندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید ... آندره ژید نویسندهٔ نامدار فرانسوی آندره ژید، نویسنده ی عجیب فرانسوی!

آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید - بهترین ها

mededu13.ir/آندره-ژید،-نویسنده-ی-فرانسوی-را-بهتر...
2 hours ago - آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید. مجموعه: زندگینامه شعرا و دانشمندان. آندره ژید,کتاب مائده های زمینی آندره ژید,عکس آندره ژید. آندره ژید ...

آندره ژید چرا نویسنده عجیبی است؟ - Bartarinha.IR | برترین ها

www.bartarinha.ir/.../آندره-ژید-چرا-نویسنده-عجیبی-ا...
Feb 20, 2016 - شوق به کشف لذت های زندگی، تجربه ی رهایی و مواجه شدن با حقیقت خویشتن برای او بسیار مهم تر از خواندن آثار ادبی است. آندره ژید از بزرگ ترین نویسندگان فرانسوی قرن بیستم و برنده جایزه ادبی ... آن مستی را شناخته ام که آدمی را وا می دارد تا خود را بهتر، بزرگ تر ... مارک تواین، پدر ادبیات آمریکا را بیشتر بشناسید.
"آندره ژید" نویسنده ی نامدار فرانسوی که که نوشته هایش تاثیر شگفت آوری بر نسل جوان در سال های پس از جنگ جهانی داشت، در ... آثاری هم چون "مائده های زمینی"،"ضد اخلاق"،"در تنگ"و "دخمه های واتیکان" زاییده ی همین انقلاب روحی اند. ... خود را بهتر بشناسید
آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید. مجموعه: زندگینامه شعرا و دانشمندان. آندره ژید نویسندهٔ نامدار فرانسوی آندره ژید، نویسنده ی عجیب فرانسوی! آندره ژید ...

چگونه عشق واقعی را بشناسیم - آکا

www.akairan.com/marriage/eshgh1/haghighat49.html
Sep 16, 2013 - آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی می گوید:« من از خانواده بیزارم! ... عقیده استوارند که نمی توان در مقابل پیدایش این روابط ایستادگی کرد و بهتر آنکه .

دانلود فیلم سینمایی warcraft - خبر عکس، شارژ ایرانسل

www.iranfun2.gq/.../دانلود+فیلم+سینمایی+warcraft/
آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید. معرفی هدفون‌‌های جدید Verve Life موتورولا. امیدبخش ترین آیه قرآن کدام است؟ یک اسموتی خوشمزه مخصوص صبحانه!
مائده های آسمانی آندره ژید - مطالب جالب از اینترنت - مطالب جالبی که تو اینترنت دیدم دارم جمع می کنم. ... آندره ژید نویسنده نامدار فرانسوی جزو نویسندگانی است که می توان گفت هر آزمودنی ای را در زندگی اش .... غول جاسوسی الکترونیک را بهتر بشناسید.

زندگی نامه آندره ژید ، نویسنده عجیب فرانسوی | فرا پرس

farapress.ir/.../زندگی-نامه-آندره-ژید-نویسنده-عجیب-ف...
Feb 21, 2016 - آندره ژید در مائده های زمینی از خواننده خواهش می کند که کتاب او را دور بیاندازد.

مسابقه ی رقص محمد خردادیان - خبر عکس، شارژ ایرانسل

www.goftavard.gq/tags/مسابقه+ی+رقص+محمد+خردادیان/

مسابقه ی رقص محمد خردادیان. ... ویدیوی قسمت پنجم برنامه ی Dancing on Ice - رقص روی یخ. رقص زیبای عسل دختر ... آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید.

 

کتاب ماموریت برای وطنم دانلود کتاب نایاب خرید کتاب خریدار ...

www.iranian95.ga/.../کتاب+ماموریت+برای+وطنم+دانل...
زن جلوه زیبایی بی حد خداوند است ... میل انسان به بقا... میل انسان به زندگی... آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید · معرفی هدفون‌‌های جدید Verve Life موتورولا.

پیش بینی های مدیر محترم سایت ظهور س م ر بشارتهای ظهور

www.iranews.gq/.../پیش+بینی+های+مدیر+محترم+سای...
آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید · معرفی هدفون‌‌های جدید Verve Life موتورولا · امیدبخش ترین آیه قرآن کدام است؟ یک اسموتی خوشمزه مخصوص صبحانه!
نویسنده کتاب فوق با نوشته بلند آوازه ی دیگری به نام «عشق و مغرب زمین» ،که ... عشق» نوشته ی « دنی دو روژمون»Denis de Rougemont متولد ۱۹۰۶ اهل سوئیس و فرانسه زبان ... اشخاص حقیقی همچون [ کی یرکگور، نیچه و آندره ژید] را مورد بررسی قرار می دهد. ... «زمانی که اساطیر وسوسه مان می کنند، بهتر است بشناسیم و بدانیم که از کجا می ...

معرفی کتاب

bestbooks.blogfa.com/9104.aspx
پرومته ي سست زنجير : داستان پرومته كه از كوه پايين آمده و در شهر در حال كشف چيزهاي جديد است . ... البته باز داستان پرومته خيلي بهتر بود . ... خود را و درون خود را بشناسید . آندره ژید نویسنده بسیار بزرگ فرانسوی یکی دیگه از کلاسیک هایی هست که با ...

مسابقه چهره شناسي در زمينه ادبيات و علوم انساني - Page 4 ...

forum.p30world.com › فرهنگ و هـنــــرادبـیـات
Aug 18, 2008 - 10 posts - ‎3 authors
سهراب سپهري رو بيشتر ما بجاي اينكه اون رو به عنوان نقاش بشناسيم ... بهتر ديدم براي معرفي اين نويسنده مطلبي كه در شماره 178 مجله همشهري جوان درباره هرمان هسه .... آندرهژید ( Andre Gide) نویسنده ی شهیر فرانسوی در ۲۲نوامبر سال ۱۸۶۹در پاریس به دنیا .... آندره ژید» در سال ۱۹۴۷به دریافت جایزه ی ادبی نوبل موفق گردید.

مرداد 1392 - obliviate

obliviate.blogfa.com/1392/05
ایستاده مردن بهتر از زانو زده زیستن است ... هنرها تنها تقلید محض واقعیت خارجی نیستند و اگر برخی آثار هنری چنین بودند در حقیقت در برابر .... نویسنده ی فرانسوی آندره ژید ..... آنچه را نقاشی می‌کنید باید بشناسید و از آن، آگاهی کافی داشته باشید.

رازهایی درباره مردان - هستی

inmylifetoday.persianblog.ir/post/11/
Feb 19, 2013 - آهنگ فرانسوی فیلم"کتاب قانون" · متن و ترجمه Koop -- Koop Island Blues · کد آهنگ "دوچرخه شکسته" ... یک سخن از کتاب مائده های زمینی اثر آندره ژید · همسفر کندلوس · از سرزمین ... خلاصه کتاب : "رازهایی درباره ی مردان". نویسنده : "باربارا دی آنجلیس" ... همدیگرو بهتر بشناسیم که با هم روراست باشیم و حرف دلمون رو بگیم.
Feb 21, 2016 - ... قیمت روز خودرو وارداتی و داخلی/ قیمت سکه و طلا 5 اسفند 94; » «کارگذار» امری هستید یا «کارگزار»؟ » زنان زیبا و البته بدون آرایش را بشناسید ...

شفای زندگی download - خبر عکس، شارژ ایرانسل

www.goftavard.ga/c/شفای+زندگی+download/
آندره ژید، نویسنده ی فرانسوی را بهتر بشناسید. معرفی هدفون‌‌های جدید Verve Life موتورولا. امیدبخش ترین آیه قرآن کدام است؟ یک اسموتی خوشمزه مخصوص صبحانه!

Nov 29, 2015 - فرانسه در این سده است, دیده می شود. ... داستان گردنبند نوشته ی «هنری رنه آلبرگی دوموپاسان» (1893-1850م.) ... این داستان، تکنیک های داستان نویسی را بهتر بشناسیم تا در صورت تمایل از ... 20 جمله از آندره ژید خطاب به نویسندگان جوان

 

نفرين ابدي - نوشتار - Blogfa

neveshtar-ir.blogfa.com/author-neveshtar-ir.aspx
Jul 18, 2011 - آندره ژید» Andre Gide نویسنده ی شهیر فرانسوی در ۲۲ نوامبر سال ۱۸۶۹ در پاریس به دنیا آمد و ...... نه، یک بلوز زرد و دامنی سیاه؛ خوشم نیامد؛ شاید این بهتر باشد، بلوزی آبی و دامنی سیاه. ...... ویکتور هوگو را بهتر بشناسیم / ملیحه کاظمی.

برندگان نوبل ادبيات از آغاز تا امروز - مترجم آنلاین - ترجمه ...

www.motarjemonline.com › ... › مترجم آنلایناخبار
Oct 10, 2008 - 7 posts - ‎2 authors
اين جايزه همه ساله بسياري از نويسندگان، شاعران، مقاله‌نويسان، منتقدان و ... 1947؛ آندره ژيد (1869-1951،فرانسوي) به خاطر رمان‌هايش .... بنا بر اين گزارش، «هوراس اينگدال» دبير دائمي هيئت داوران بخش نوبل با اعلام اين خبر «لوكلزيو» را «نويسنده‌ي سبك‌هاي جديد، ماجراجويي‌هاي شاعرانه و ..... ترانسترومر را بهتر بشناسیم

زندگی نامه ی Stanley Kubrick

https://www.webgardha.com/.../زندگی-نامه-ی-Stanley-...
نتایج جستجوی عبارت زندگی نامه ی Stanley Kubrick در سایت وبگردها. ... نویسنده عجیب فرانسوی. زندگی نامه آندره ژید. نویسنده عجیب فرانسوی. آندره ژید در مائده های زمینی از خواننده خواهش می کند که کتاب او را دور بیاندازد .ژید نویسنده عجیبی ..... ریشه دلایل ریز و درشتی را که باعث اختلاف‌های بزرگ در زندگی مشترک می‌شوند بشناسید.
7 posts - ‎1 author
معرفی کتابهای آندره ژید - Sana.dawodi - 6-28-1392 ایزابل آندره ژید ... خوب دیگه همین جا پرونده ژید را می بندم و می خوام چند تا کتاب از نویسنده های قبلی دوباره ... پرومته ي سست زنجير : داستان پرومته كه از كوه پايين آمده و در شهر در حال كشف چيزهاي جديد است . ... البته باز داستان پرومته خيلي بهتر بود . ... خود را و درون خود را بشناسید .

جاده های بی نظم - خبرها

www.degargon.blogfa.com/cat-41.aspx
اگر چه عكسهاي جديد اعدام هم هست مي دانم كه خيلي ها علاقه ي زيادي به ديدن زند ه ي اين برنامه ي .... توماس ترانسترومر، كه هم‌اينك مشهورترين شاعر زنده سوئد به شمار مي‌رود، از سال‌ها پيش ... ترانسترومر را بهتر بشناسیم ..... رومن رولان، آناتول فرانس، آندره ژید، آلبر كامو، ژان پل سارتر و كلود سیمون از سرشناس ترین فرانسوی های این فهرست هستند.

هيرسا

mantin.lastblog.ir/
... توان نیروهای امكان نیروهای جوان بهتر بشناسیم حکایت پیدایش یک ضرب المثل ایرانی از زبان ... به نقل از جلد اول نویسندگان قرن بیستم فرانسه ، آندره ژید، نوشته وینیو روسی و ترجمه خشایار دیهیمی ،نشر ماهی چاپ دوم صفحه ۹ ... در حاشیه ی فیلم مودیلیانی ... اگر کارهای او را بشناسیم و بدانیم اهمیت نقاشی هایش در چیست، نقاشی هایش چه ...

دانش اموز نمونه - صفحه نخست

danesham0z.loxchat.com/pages/1
خط كشیدن زیر نكات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش كاملی برای .... 2279 – نام نويسندگان کتابهاي «موشها و آدمها، کلبه ي عمو تُم، و آدمها و خرچنگها»به ... 2312 – آندره ژيد، نويسنده بزرگ فرانسوي مي گويد: «ناتانافيل، بکوش «عظمت» .... آن با محتواي درس ملي همراه با برنامه آموزش معلمان· پدیده خشم را بهتر بشناسیم !

کافه بلاگ

cafeblog.rzb.ir/ - Translate this page
Jun 24, 2014 - سعی نکنیم بهتر یا برتر از دیگران باشیم؛ بکوشیم نسبت به خودمان بهترین باشیم. ... هرگز نمی توانیم صفت خوبی را در دیگران بشناسیم مگر این که از آن بویی ... (از مائده های زمینی اثر«آندره ژید» نویسنده ی بزرگ فرانسوی،ترجمه ی ...
آندره پل ژيد از نویسندگان و شخصیت های ادبی بزرگ فرانسه است که. در22 نوامبر سال ... یازده ساله بود که پدر را از دست داد و به عللی از ادامه ی تحصیل بازماند. در کودکی، ...

کتابدار آزاد

freelibrarian.blog.ir/

برای چنین درکی کافی است یکی از افرادِ چنین توده‌ای را بشناسیم یا ساده‌تر از آن فقط ... هم دارد و آن روشِ اختصاصیِ نویسنده در بازسازیِ تصاویر است، روشی که درست مانند ... رنسانس را با رمان‌های کلاسیک می‌شناسند، انقلابِ فرانسه را با آثارِ رمانتیک و اگر ... که سرگذشتِ اندیشه‌ها -یا دستِ کم بخشی از اندیشه‌ها-ی ژید دربارهٔ رمان‌نویسی است.

 

نویسندگان فرانسوی، به ترتیب الفبایی ژ

vista.ir/.../نویسندگان-فرانسوی،-به-ترتیب-الفبایی...
فهرست نویسندگانی که بخش یا همه آثار خود را به زبان فرانسه نگاشته‌اند: فهرست نویسندگان فرانسوی الف ب پ ت ج چ خ د ر ز ژ س ش ف ک گ ل م ن و ه ی آندره ژید ژان ... متن کامل سخنان هاشمی رفسنجانی : بهتر و مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای… .... 07:00 -6 علت پولدار نشدن را بشناسید / جام نیوز · 07:00 -زیبایی های پاتاگونیا / خبرگزاری میزان.
Sep 21, 2015 - مناسبت ها: برای 204 سالگی نویسنده‌ی وسواسی و شب‌ زنده‌دار فرانسوی ... به بهانه 104 سالگی «آندره ژید» ... بچه های باهوش را از کجا بشناسیم؟ 4884 ...

دانش اموز نمونه - loxblog.Com

danesham0z.lxb.ir/pages/1
خط كشیدن زیر نكات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش كاملی برای .... 2279 – نام نويسندگان کتابهاي «موشها و آدمها، کلبه ي عمو تُم، و آدمها و خرچنگها»به ... 2312 – آندره ژيد، نويسنده بزرگ فرانسوي مي گويد: «ناتانافيل، بکوش «عظمت» .... آن با محتواي درس ملي همراه با برنامه آموزش معلمان· پدیده خشم را بهتر بشناسیم !

نگارش تاریخ شفاهی ترشیز یک آرزوی دست یافتنی

moblestan-ba.smartbloger.ir/ogle/نگارش.../250

تمام ثانیه های امروزو با آرزوي بزرگم نفس کشیدم اما همه ی حرفم اینه که تا تهش .... تولد آندره ژید در چنین روزی در سال 1896 میلادی آندره ژید نویسنده مشهور فرانسوی دیده به جهان گشود . .... قطعاً جایی بهتر از کنگره برای اجرایی کردن این آموزشها وجود ندارد. .... و خود را از آن بی نیاز بدانیم بلکه باید قدر کتاب را بشناسیم و آن را ارج بنهیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1047
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 72
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 147
  • بازدید امروز : 331
  • باردید دیروز : 398
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,220
  • بازدید ماه : 3,127
  • بازدید سال : 66,554
  • بازدید کلی : 744,347
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات