loading...
دانلود آهنگ و فیلم
آخرین ارسال های انجمن
مجتبی بازدید : 764 یکشنبه 02 خرداد 1395 نظرات (0)

مادران قبل از دادن شیر خشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند

 

«می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال خیلی از خانم‌هایی باشد که برای بار اول بچه‌دار می‌شوند و در این میان خانواده و اطرافیان هم کم نمی‌گذارند و تا می‌توانند از فواید شیر مادر برای‌شان می‌گویند. اما واقعا می‌توان همراه با شیر مادر به نوزاد شیر خشک هم داد؟ برای همین ما به گفتگو با دکتر معتمد،‌متخصص کودکان و نوزادان و فوق تخصص گوارش و کبد پرداختیم و درباره‌این موضوع از او پرسیدیم.

دکتر معتمد،‌ درباره‌ی شیر خشک دادن به نوزادان و کودکان می‌گوید:« در حالت عادی در 6 ماه اول ارجحیت با شیر مادر است اما اگر مادر احساس کند وزن‌گیری فرزندش خوب نیست و یا اگر پزشک مشاهده کند که وزن نوزاد در توزین ماهیانه نرمال نیست، مادر می‌تواند به فرزندش شیر خشک هم بدهد. اگر شیر مادر کافی نباشد مادر می‌تواند با قاشق به بچه‌اش شیر خشک بدهد.»

گاهی هم وسواس زیاد مادران بر تغذیه‌ی فرزند‌شان باعث می‌شود تصور کنند او خوب شیر نمی‌خورد و وزن‌گیری خوبی ندارد، در حالی که طبق وزن‌گیری ماهیانه و نظر پزشک وزن‌گیری کودک ایده‌آل است.


دکتر معتمد با بیان این که مادران نباید با سرشیشه به کودک شیر بدهند می‌گوید:« مادران قبل از دادن شیر خشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند سپس اگر متوجه شدند شیر‌شان برای بچه کافی نیست می‌توانند با قاشق به او شیر خشک بدهند. استفاده از سرشیشه هم برای شیر دادن به بچه توصیه نمی‌شود چون معمولا منافذ سرشیشه‌ها خیلی باز است و شیر راحت‌تر به دهان بچه سرازیر می‌شود. بنابر‌این شیر خوردن را برای بچه راحت می‌کند در صورتی که او نباید به شیر خشک عادت کند.

نوزادان به دلیل راحت‌طلبی و جریان خوب شیر از نوک سرشیشه،‌آن را زود قبول می‌کنند چون آنها برای شیر خوردن از سینه‌ی مادر‌شان باید انرژی بیشتری مصرف کنند. ضمن اینکه این جریان مکش قوی کودک است که باعث می‌شود در سینه‌های مادر شیر تولید شود.

این متخصص کودکان و نوزادان با اشاره به تأثیر مکش کودکان در شیر خوردن،‌می‌گوید:« ترجیح ما بر این است که شیر خشک به کودک داده نشود اما اگر وزن کودک طبیعی نباشد و یا پزشک تشخیص دهد که مادر شیر کافی برای نوزاد ندارد،‌مادر می‌تواند از شیر خشک برای بچه استفاده کند. همچنین بهترین مشوق برای تولید شیر مادر، همین عمل مکیدن نوزاد است. بسیاری از مادران از شیردوش برای دوشیدن شیر استفاده می‌کنند اما متأسفانه شیر این مادران چند ماه بعد خشک می‌شود چون تحریکات لازم را برای تولید شیر ندارد.»

 خواص شیر مادر,خاصیت شیر مادر

زمان مکش فعال کودک و شیر خوردن 10 الی 15 دقیقه است

 
حتی دوقلو‌ها و چندقلو‌ها هم می‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند چون معمولا این نوزادان وزن زیادی ندارند اما به همان اندازه شیر مادر زیاد می‌شود. این بچه‌ها حتی همزمان هم می‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند. برای اینکه مادران خیالشان از بابت شیر خوردن هر دو بچه راحت شود می‌توانند ابتدا به قل قوی‌تر اجازه دهند تا کمی شیر بخورد سپس با سینه‌ی دیگر به قل ضعیف‌تر شیر بدهند. چون همین که یکی از سینه‌ها شیر تولید کند، آن دیگری هم پر از شیر می‌شود.

زمان مکش فعال کودک و شیر خوردن 10 الی 15 دقیقه است و بعد از این مدت معمولا شیر سینه تمام می‌شود. به همین دلیل دکتر معتمد می‌گوید:« برای حل این مشکل مادران می توانند به مقدار 30 CC شیر خشک با قاشق به کودک بدهند. البته همیشه گریه‌های کودک دلیل گرسنه بودن او نیست.»

همچنین مادران باید این نکته را بدانند که حتما بعد از دادن شیر خود به بچه، به او شیر خشک بدهند. چون شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود، پروتئین‌های موجود در آن برای کودک قابل هضم است،‌قند و نمک کمتری دارد و باعث تنظیم املاح و آب بدن او می‌شود. اما از لحاظ مزه شیر خشک کمی خوشمزه‌تر و شیرین‌تر از شیر مادر است به همین دلیل است که بسیاری از نوزادان شیر خشک را به شیر مادر ترجیح می‌دهند.

دکتر معتمد با بیان این که گاهی اوقات سیر نشدن نوزاد به دلیل فیزیک نامناسب مادر و یا کافی نبودن شیر او است،‌می‌گوید:« بیماری‌های مختلف، شیمی‌درمانی، بارداری مجدد و عدم ارتباط عمیق مادر با فرزندش روی شیر خوردن نوزاد تأثیر می‌گذارد. همچنین دارو‌های مختلفی که مادر مصرف می‌کند،‌بیماری‌های عفونی تب‌دار، ‌انواع سرطان‌ها، استرس و بیماری‌هایی که را ضعیف می‌کنند می‌توانند بر مزه‌ی شیر مادر تأثیر بگذارند.»

گاهی شیر نخوردن بچه‌ها می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌باشد. بر همین اساس دکتر معتمد توضیح می‌دهد:« بیماری‌های مغزی و قلبی،‌ریفلاکس معده به مری،‌شکاف کام، کیپ بودن بینی و عدم هماهنگی عضلات حلق و حنجره بعضی از بیماری‌هایی هستند که بر شیر خوردن بچه تأثیر می‌گذارند.»برای این‌که مادران بتوانند به نوزادشان خوب شیر بدهند و از پس کار‌های او بربیایند، اطرافیان و مخصوصا همسران‌شان باید از آنها حمایت کنند و تا مدتی بعضی از وظایف را بر عهده بگیرند و از لحاظ روحی از آنها حمایت کنند.

 

وقتی شیر مادر با شیر خشک همراه می شود - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=317420
Apr 27, 2016 - تبیان به نقل از نی نی سایت: «می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال خیلی از خانم‌هایی باشد که برای بار اول ...

شیرخشک علاوه بر شیر مادر برای بچه مفید است؟ - نمناک

namnak.com/30678-شیرخشک-برای-بچه-مفید-است؟.html
«می توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال خیلی از خانم هایی باشد که برای بار اول بچه دار می شوند و در این میان خانواده و اطرافیان هم کم ...
«می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال خیلی از خانم‌هایی باشد که برای بار اول بچه‌دار می‌شوند و در این میان خانواده و اطرافیان هم کم ...
6 days ago - «می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال خیلی از خانم‌هایی باشد که برای بار اول بچه‌دار می‌شوند و در این میان خانواده و ...

می توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟ | News File

newsfile.ir/.../می+توانم+علاوه+بر+شیر+خودم،+شیر+خشک+هم+به+ب...
مادران قبل از دادن شیر خشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند. - می توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟ ، این سوال شاید سوال خیلی از خانم هایی باشد که ...

چه زمانی باید کودک را از شیر گرفت ! - بیتوته

www.beytoote.com/health/child-succulent/weaning2-lion.html
شیر دادن به کودک شیر دهی کودک زمان از شیر گرفتن کودک,غذای کودک,غذا دادن به کودک,از شیر گرفتن کودک ... می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟

شیر خشک - حوادث ،روزنامه

www.akairan.com/koodak/tag/شیر%20خشک/
آکاایران آکاایران: وقتی شیر مادر با شیر خشک همراه می شود آکا ایران به نقل از نی نی سایت: «می توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال ...
بعد با فنجان به او شیر بدهید تا خودش بخورد و اجبار نکنید بگذارید خودش بخواهد بخورد .... کودک 5ماهه من نه شیر مادر را از 2ماهگی میخورد وحالا هم شیر خشک را نیز از همان ماه به بعد بد گرفت .... مي خواستم بدانم سن بچه براي عمل شكاف كام بايد در چه حد باشد؟ .... هستم می خواستم بدانم که آیا می توانم به فرزندم شیر دهم ، شیر من برای او ضرر ندارد .

بهترین قولی که می توانم به خودم بدهم چیست

avayemelal.ir/بهترین+قولی+که+می+توانم+به+خودم+بدهم+چیست
می توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهممی‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟ می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟ می‌توانم ...

بهترین قولی که می توانم به خودم بدهم چیست

wiki.zibarou.site/بهترین+قولی+که+می+توانم+به+خودم+بدهم+چیست/

می توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهممی‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟ می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟

 

نکات طلایی برای مادران باردار

niniate_information.niniweblog.com/
اگر اين صحبت تشخيص پزشك است، خودش هم ميزان استفاده از شير خشك را مشخص مي كند. همان طور ... آيا هنگامي كه هوا گرم است، بايد علاوه بر شير كمي هم آب به كودكم بدهم؟

شیر مادر - اطفال ساوه

savehatfal.persianblog.ir/post/25/
Jun 2, 2013 - 1- چرا شیر خودم بهتر از دادن شیرخشک است؟ ... به همین علت علاوه بر نوک پستان حدود 2.5 سانتیمتر از هاله پستان نیز باید داخل ... هم چنین این کار باعث می شود تا از اصطحکاک ، آسیب و درد نوک پستان جلوگیری شود. 9- شبها که خواب آلوده هستم ، نشستن و شیر دادن برایم مشکل است، آیا می توانم در حالت خوابیده شیر بدهم؟

تغذیه نوزاد با شیر مادر و شیر خشک - راسخون

rasekhoon.net › ... › شیر مادرتغذیه نوزاد با شیر مادر و شیر خشک
May 23, 2013 - در عین حال که شیر مادر برتری هایی دارد اما شیر خشک از نظر آهن ویتامین K ... اگر بخواهید سر کار بروید و یا این که شب را راحت بخوابید، شخص دیگری می تواند به نوزادتان شیر بدهد. * شیر دادن با شیشه همیشه هم به این آسانی نست که تصور می کنیم. ..... آیا نوزادم پس از مرحله شیر خوردن از سینه خودم می تواند مستقیماً در ...
Jun 13, 2011 - بعد از شش ماه همچنان شیر مادر ادامه دارد منتها غذاهای تکمیلی هم به شیر مادر اضافه می شود و این ... شیر مادر بهترین غذاست و تا دوسالگی تمام خواص خودش را حفظ می کند . ... اشتباه مادر این است که آن سه روزی هم که اشتهای بچه کم است همان مقدار غذا به بچه بدهد و بچه امتناع می کند و مادر و .... غذای کمکی نمی خورد و شیر خشک هم نخورد .
Jul 5, 2010 - ذکر نکردید که آیا از شیر خودتان می خورد یا از شیر خشک استفاده می کند ؟ .... میتوانید نمودار رشدش را اط طریق پیامک سلامت برای من ارسال کنید تا انرا ببینم ..... علاوه شیر مغز پسته وخرما هم اضافه میکنم به نظر شما شیر واسش ضرر داره? .... شیر خودم هم کم شده و دربعدازظهر هم سعی می کنم تا از شیر خودم زیاد بدهم ولی کم می ...
Apr 27, 2016 - آکاایران: وقتی شیر مادر با شیر خشک همراه می شود. آکا ایران به نقل از نی نی سایت: «می توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال ...

بد غذایی در کودکان - کودک فردا

koodakefarda.ir/تربیت-کودک/0-تا-3.../بد-غذایی-در-کودکان/
چون بعدا هم باید کودک را از شیر خودش بگیرد و هم از شیشه و پستانک و این کار را سخت‌تر می‌کند. ... نکته دیگر در مورد شیر خشک و ترنجبین است. ... می‌توانید او را به پارک ببرید و آنجا به او غذا بدهید. .... از یک طرف مادر می‌خواهد کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد و خودش به کودک غذا بدهد و از طرف دیگر کودک اصرار دارد تا خودش کارهایش را انجام ...

آوای سلامت - تغذیه با شیر مادر

iec.behdasht.gov.ir › ... › دوران ها ی زندگیدوران کودکی
20-شير دوشيده شده منجمد را چگونه بايد ذوب كرده و به شيرخوار بدهم ؟ ... 24- آيا در سال دوم زندگي هم تغذيه با شيرمادر ضروري است؟ ... 46- شيرخوارم دچار اسهال شده است آيا مي¬توانم او را با شير خودم تغذيه كنم؟ .... شيرخوار بايد علاوه بر نوك پستان ، قسمت بيشتر هاله قهوه اي اطراف نوک پستان كه مخازن شيري در زير آن قرار دارند را در دهان بگيرد.
كسي از ميون شما هست كه در ماه‌هاي اول تولد؛ بچه رو با شير مادر و شير خشك توأم تغذيه كرده باشه؟ ... (پسرم) رو به شير خشك هم عادت بدم البته اون شير خودم رو ميخورد هنوزهم ميخوره ولي ... و باید از شیر خشک استفاده کنی ولی من دوست داشتم که خودم به دخترم شیر بدهم . ... بعد از آن باید سر کار می رفتم و مجبور شدم علاوه بر شیر مادر از شیر خشک ...

تغذيه کودکان - Dr . Amerinia

www.parsdiet.com/nutrition/000028.php

اگر بجاي شير خشك به نوزاد شير گاو فرآوري نشده داده شود بعد از مدتي ممكن است علايم كمبود ... ميتوانيد شير را با غذاهاي جامد مثل پوره سيب زميني يا برنج مخلوط كنيد و يا ... علاوه بر اين هر چه مدت زمان شيردهي بوسيله مادر بيشتر باشد احتمال ابتلاي كودك به ... خانواده از انجام اين كار طفره ميرفتند و بچه هم متقابلا از خوردن غذا سر باز ميزد.

 

Professor Soltanzadeh

www.professorsoltanzadeh.com/new/food/maintxt.htm
گرچه ممكن است شيرمادر به تنهايي براي تغذيه شيرخوار پس از شش ماهگي هم كافي باشد .... به بعضي از اين غذاها شير خشك اضافه مي‌كنند كه بايد با آب مخلوط شوند و بعضي هم ..... حدود 23 ماهگي، براي آشنا شدن كودك به طعم شير پاستوريزه مي‌توان آن را بار اول به .... وعده نيز اضافه مي‌شود مشروط بر اين كه از مقار و دفعات خودش شير مادر كم نشود.
می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟ ... بچه‌دار می‌شوند و در این میان خانواده و اطرافیان هم کم نمی‌گذارند و تا می‌توانند از فواید شیر مادر برای‌شان می‌گویند.

به قوی ترین نوزاد دنیا،این غذاها را بدهید! - Bartarinha.IR | برترین ها

www.bartarinha.ir › بارداری و کودک یاریسلامت
Feb 9, 2013 - در ماه هشتم ظهر و شب مي‌توانيم ماست را هم به رژيم غذايي نوزاد خود اضافه كنيم (2 قاشق). ... مادر مي‌تواند علاوه بر انواع غذاهاي اشاره شده از غذاي خانواده نيز به كودك خود بدهد. ... كه مادر به نوزاد یا كودك خود مي‌دهد باز هم به داروخانه مراجعه كرده و شير خشك تهيه ..... که بدم دستش خودش بخوره رو بیشتر دوست داره ولی چون نمیتونه بجوه غذاهای ...

اردیبهشت 1392 - شخصی - blogfa.com

saracooking.blogfa.com/1392/02
کمی آرد، شیر و کره را مخلوط کرده و به هم بزنید و گرم کنید ( مثل سس سفید) و به سوپ کودک ... خود را از دست بدهد کمی شکر حل شده و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید ( مثل حلوا) و آنرا به عنوان دسر .... میتوانید در بچه های کوچکتر از کمپوت آن یا بخارپز شده آن استفاده کنید . ... انجیر : تازه یا خشک شده آن به صورت میان وعده بسیار مناسب است.
Feb 28, 2014 - به رغم این که تغذیه با شیر مادر هنوز بهترین کار برای نوزادان محسوب ... ها به بچه هاشون شیر ندهند و به اونها شیر خشک شرکت مورد نظرتون رو بدند. ..... صرف نظر از فواید منحصر بفرد شیر مادر، تغذیه کودک با سینه مادر علاوه بر ایجاد آرامش و اعتماد به ... شیر خشک هم خوبیهای خودش رو داره و خیلی از مشکلات مادرها رو کم می کنه.

شیر خوردن از سینه مادر تصویری - خبر روز

khabareruz.ir/search/?q=شیر+خوردن+از+سینه+مادر+تصویری
آکاایران وقتی شير مادر با شير خشک همراه می شود -آکا وقتی شير مادر با شير خشک ... ایران به نقل از نی نی سایت: «می توانم علاوه بر شير خودم، شير خشک هم به بچه بدهم؟
MY BABY IS 6 MONTHS OLD SHE HAS REFLUX. ... وقتی 2 ساله بود دخترم هم به دنیا اومد و چون شیرم کافی بود من به هر دوتاشون شیر ... خودم هیچ مشکلی از این بابت ندارم. ... می خواستم بدانم که آیا می توانم به فرزندم شیر دهم ، شیر من برای او ضرر ندارد . .... سلام دختر 4 ماهه ای دارم که شیر خشک ببلاک می خوره روزی 3 تا 4 بار معدش کار ...

چگونه کودک را به خوردن شیر عادت دهیم؟ - مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/21671_چگونه-کودک-را-به-خوردن-شیر-عادت-دهیم؟....
Apr 16, 2014 - در ابتدای تولد تا حدود یکسال بعد کودک باید از شیر مادر استفاده کند اما بر عقیده ی برخی از متخصصان تغذیه پس از یک سالگی کودک علاوه بر شیر مادر می تواند شیر گاو. ... ولی اگر کودکی از خوردن غذاهای حاوی شیر و لبنیات هم طفره رفت، می توان با ... با این حال اگر مادر خودش این شیرها را در خانه تهیه کند، بهتر است.

برنامه صحیح شیر دادن به نوزاد - مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/4049_برنامه-صحیح-شیر-دادن-به-نوزاد.html/
Jun 17, 2013 - چند وقت یکبار باید به کودک خود شیر بدهم؟ بیشتر نوزادان باید 8 ... اگر هم نخواست باز هم هیچ اشکالی ندارد. باید به کودک اجازه دهید که خودش شیر خوردن را متوقف کند. در مراحل آخر شیر ... چه موقع می توانم کودک را برای شیر دادن بیدار نکنم؟ زمانی که امر شیر ... به علاوه نمودار رشد نیز به خوبی بالا می رود. چرا کودکانی که از ...

شیردهی - روشنایی زندگی ما،مبین

mobin92.blogfa.com/tag/شیردهی

اگر روزه گرفتن باعث كمى ‌شير او و ناراحتى بچه شود يا براى خودش ضرر داشته ... علاوه بر قضا بايد فديه هم بپردازد يعني براي هر روز يک مد طعام به فقير بدهد و .... هر سینه شیر بخورد و اگر شیر خشك به او می‌دهید، هر بار بین60-120 سی‌سی برای او لازم است. ... برای جلوگیری از جوش پوشك می‌توانید از روغن‌های ملایم نوزاد یا روغن مایع معمولی ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1047
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 72
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 147
  • بازدید امروز : 383
  • باردید دیروز : 398
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,272
  • بازدید ماه : 3,179
  • بازدید سال : 66,606
  • بازدید کلی : 744,399
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات